onsdag 23 februari 2011

I SMÅLAND

{ en med ninentendo ds }

{ en som somnade i mammas knä }


V.A.R.J.E dag säger Bosse: "Åka tut-tut-tåget till momo idag?".
Och varje dag blir mitt svar: "Inte idag Bosse".

Men igår kunde jag svara: "ja'a, idag ska vi det! Vi ska åka till momo & mofa idag."
Stor glädje & massor av förväntan hos denna lilla mys-korv. För Nilsen är det viktigast att vi åker X2000 plus noll (som han kallar det, för att det går snabbast) OCH att vi äter pannkakor med sylt i pipflaska och dricker päron MER på tåget. Haha!

Det började dock med en arg blog-mamma, den förbeställda taxin som kom hade varken bilstol eller bälteskudde (!) fast jag förbeställt det och t.o.m ringt och bekräftat min beställning samma morgon. Argh! "Vill du avboka bilen?" har snubben mage att fråga. Efter lite argh-"€/?! från min sida sattes i alla fall bilstolen in och lillnils fick sitta löst (!) i mitt knä ner till stationen. Som om jag skulle hinna boka om min beställning! Men resten av resan gick som på dans. Ett barn med iPad och ett med Nintendo DS ... Litepannkakor på det och vi var framme. Smidigt! Två väldigt resvana små-korvar är vad vi har. Och lyckan var total när vi kom fram till momo & mofa. Vi firade momo med prins-tårta, semla & chokladboll. Lekte med alla roliga leksaker de har och åt god middag. Sedan somnade alla i familjen lillau. lyckliga och belåtna i samma säng. Att sedan själv få krypa ner hos två varma & mysiga pluttar är det bästa som finns.

Nu saknar vi Maken som är i Tyskland på jobb. Flyger in till hemmet nu snart. Stackars Maken i dessa tider, varje år! Puss!

I kväll kommer kusin Flisan också hit. Då blir det liv i luckan! Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar