söndag 23 januari 2011

EN HEL FAMILJ IGEN

Som ni förstått så klarade Busen & jag oss från kräksjukan (magsjukan) och veckan blev ganska ok trots att maken inte var hemma. Vi hade en hel hemma-vecka vilket innebar massor av pyssel, spel och lek (väldigt lyckat). Och mycket tv & wii-spel också för den delen (mindre lyckat). Jag ska med andra ord inte klaga! MEN man blir ganska nipprig av att 'sitta fast' hemma utan någon som helst avlastning & ingen möjlighet att komma ut plus att man känner sig ganska ensam. Maken har varit mycket saknad. Det vet han. Och jag hoppas han "fått allt gjort" som han behövde i Äpplet!

Det positiva med att det inte blev mer kräksjuka var att vi var friskförklarade på torsdagen och mamma & pappa kunde komma. Hurra! Den kom readn på torsdagen runt lunch. På eftermiddagen hade vi ett mission och det vara tt få tag på spelet "Den försvunna Diamanten" och efter ett trauma på Åhlens (Nilsen: "Det är faktiskt så orättvist om momo får handla ansiktskrämer och inte jag nån leksak. SÅ orättvist!")  gick det bättre på lilla leksaksaffären här i kvarteret. Lyckan var total och vi hann spela en omgång så fort vi kom hem. Sedan lagade vi Ostfoundue med surdegsbröd som vi mumsade i oss tillsammans med little.sis & co på kvällen (klump i magen). Och så hann vi med en runda Diamanten igen. Nilsens spel-humör är som en jojo; När det går bra för oss andra (och mindre bra för honom) är han arg som ett bi och tårarna sprutar - och när det går bra för honom är han först glad som sjutton men sedan inser han att det är 'synd' om oss andra och ger bort sina saker till oss. Jaaa .. men vann gjorde han (UTAN FUSK).

I fredags blev vi uppbjudna på frukost. Hembakade scones och färskpressad juice. Mums! Sedan bar det av ner på stan och in på stora leksaksaffären där ännu ett spel inhandlades, denna gången "Isfiske" (man ska dra upp fiskar ur en isvak. Riktigt kul & ganska svår, i alla fall om man följer reglerna). En riktigt näringsrik lunch på NK grillen och sedan hem för att spela och vila. Momo & mofa mötte upp little.sis & Flisan som fortsatte shoppa. När de kom hem bjöds det på semlor - hurra, så gott (och vad illa man mår sedan {speciellt om man ätit små barnportioner hela veckan pga rädslan för kräksjuka!}). Till middagen bjöd jag hem mamma & pappas vänner Fru Leksaksaffär-i-småstaden med make (de är här på Formex mässan) och jag bjöd på Bolognes med den obligatoriska marängswissen till efterrätt. Trevligt och snackigt! De fick en "hur-man-gör-stockholm-bäst-lista" av oss ...


{ ny byxa - och ny scrafs : från j.crew }

När vi vaknade till liv på lördagsmorgonen stod Maken innanför dörren men väskan full av 'presenter'. Hurra !! Maken är hemma! Kärlek! Glädje! Först kram- & pusskalas, sedan presentutdelning. Så mycket fint han kom hem med! Jag fick en egen iPad (min julklapp!) och så hade han med sig de finfina sakerna från j.crew som jag själv beställt. Alla 3 par byxorna passade, glädje! Barnen fick en JellyBelly coin-maskin och godis-vitaminer (ONLY in Americat!) som efterfrågats i en oändlighet (Busen: Pappa, komma snart. Mina MATNAJVITAMINER mamma, pappa komma med mina MATNAJVITAMINER mamma!). Nilsen fick ett kul spel och ett par New Balance seakers (N på sidorna=Nils-skor). Maken fick vila och vi andra drog till isbanan i Vasaparken. När vi kom hem fick Busen vila och sedan gick jag, little.sis och mamma ner för att 'göra stan'. Gick inom Whyred och hittade THE SHOES (men de kostade 3000 pix så jag ska suga på karamellen lite). Strosade lite till för att till slut ta oss till Orangeriet för mamma-mys, ett glas rött & mumsigt snacks därtill vid deras öppna brasa. Vad händer! Vi kommer dit, baren öppnar vid 16:00 (har vi kollat upp på nätet), får ett bra bord med tillhörande mys-soffa, tar av oss alla kläder (kallt ute) och går för att beställa: "Vi stänger nu. Det är abbonerat fr o m 16:00!" Snopet! Så det var bara att klä på sig och tänka, tänka vart vi kunde gå. Ner på stan ville vi inte igen så vi hamnade hemma tillslut och korkade upp en flaska gott rött, köpte med oss goda tillbehör och snackade vid köksbordet. SNOPET men trevligt! Mat beställdes från kinesiska Xian-köket - mums! Tidig kväll i säng för alla.
{ whyred skor }

Idag söndag fick jag och maken sovmorgon till halv 9. En latte och så kom mormor & morfar upp och tog barnen så vi kunde ta en lång prommenad i Haga. Ljuvligt! Nu har de åkt hem, Busen sover och jag ska plocka undan lite här hemma inför kommande vecka. Trött. Och så ska jag lägga mig raklång på soffan och testa nya Ipaden! See ya soon on the pad!

1 kommentar:

  1. Vilken trevlig helg ni haft - och vilken trevlig läsning!
    Kram!

    SvaraRadera