söndag 3 oktober 2010

[ljuvlig stughelg]


{ me like: softa, i stugkläder & Makens engelska strumpor }

Så där ja. Nu har vi kommit tillbaka till stan efter en ljuuuuuuvlig helg i stugan - på ön.

Vi kom ut i fredags eftermiddag. Maken tog eftermiddagen 'on the road' och vi körde ut. Handlade på vägen ut och Busen var inte helt i toppform. Fattade inte riktigt vad det var - men nästan framme {på den slingriga grusvägen} förstod vi - han var åksjuk och la värsta kräkan över honom, mig & bilen. Nämen oh så trevligt {not}! Väl framme blev det fredagsmys i massor. Levande ljus överallt, kaminen som sprakade och hemmalagad pizza till middag. Barnen i säng {sent} och så lite rödvin & vuxenprat i tvsoffan.

{ kantareller }

Lördagen bjöd på strålande sol & superhärligt höstväder {brittsommar med +15 grader} och hela familjen på topphumör. Vi tillbringade hela förmiddagen utomhus - nere vid havet, på tomten, hämtade några äpplen hos Familjen Kusin {där vi stötte på Kusins lillebror}, plockade kantarellerna på tomten och cyklade på de knastrande grusvägarna. L.J.U.V.L.G.T! Efter lunchen {som var rester=easy peacy} så vilade vi lite inomhus, innan vi begav oss ut igen. Jag fixade till trädgårdslanden inför hösten och Maken pulade med diverse saker som bara han kan komma på. Bl a matade han väl fåglarna för 5:e gången. På eftermiddagen drog vi ut i skogen för att leta efter mer svamp. Ooooh - vilket svamp-dröm-ställe vi hittade! Wooohooo! Vi kom hem med massor av svamp - både trattisar & guldet! Jag hade lätt stannat kvar ett tag till, men barnen tyckte det räckte så ...
Hem och bada ute i vårt eget spa, lördagsmysa, skjuta raketer {japp. bara för att vi kan & vill}, lagade mat, tittade på stjärnorna {massor} och sedan lördagsmysa lite till.

Idag steg vi upp, plockade ihop och drog in till stan. Nilsen skulle gå på kalas och vara Darth Vader - stort! Nu hemmabakad pizza {ja, jag vet - men gott}, ett glas rött och tvsoffan. Nya tag inför ny vecka. Imorgon ska jag vara inredningshjälpreda åt Fru Granne igen. Så skoj!

{ pig-titten som jag fick efter min mormor ... sirlig & vacker, eller hur?
mormor & morfars vän har gjort den och en exakt likadan till. wow. }

Välkommen sista veckan innan semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar