torsdag 7 oktober 2010

{ house doctor }

Igår kväll tog jag 'ledigt' från lekhagen här hemma. Lagade Fattiga Riddare till kidsen, sa puss & hej och träffade min fina vän Fru Bankdirektör. Vi bestämde oss för att testa Bistro Jarl. Det var schysst att dricka en drink på efter jobbet förr {då jag jobbade på Brummer & Partners gick vi dit en del}. Men uff! Servicen var under all kritik. Maten var ingen höjdare - snarare uff! {Stackars Fru Bankdirektör fick matförgiftning - hon åt KarlJohan svampen till rådjursfilen - det gjorde inte jag! Smakade nämligen bajs!}. Så aldrig mer - no more!

Vi hade som tur var en supermysig snack-kväll tillsammans och babblade på om ditten & datten eftersom vi inte setts på länge. Nu måste vi ta tag i det här med vår get-together. London i höst - julshopping. YES please!

Idag är jag så trött. Busen fick något ryck inatt och ville inte sova. Var typ vaken i 2 timmar då han låg och sparkade antingen mig eller Maken. Han ropade att han ville ha 'glaaaassch' {jamen troligt klockan halv 4 på morgonen} och så blev han arg när vi sa att han fick lov att sova. U. N.G.E!
Så nu ska jag ta mig samman. Äta upp min plopp, dricka en cola och tvätta lite. Kanske plocka lite här hemma och sedan ska nog jag och barnen göra egna tshirts i eftermiddag. Mmm, det blir bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar