söndag 19 september 2010

[ensamma mamman & de vilda busarna]

{ härlig illustration! 
på tal om det har jag ju blivit tillfrågad att illustrera två barntavlor.
dags att ta tag i det nu kanske ... }
 ***


the weekend. 18 & 18 september 2010
Den här helgen drog Maken till Åland tillsammans med sina kollegor. Ja, han fick det att låta som om det var en businesstrip: "Jag & grabbarna behöver en weekend iväg och spela den årliga golfen och bonda liksom". Jamen tjenare-hej! Det är ju som om jag skulle åka till London och säga att jag inte ska shoppa nåt! Men jaja, jag förstår!

Jag & barnen har alltså haft en hel-helg tillsammans.
Vad hittar man på då? Och speciellt lätt blir det ju av att det hällregnar ute!
I lördags vaknade barnen vid 09:00. Härlig start på helgen!
Vi mös lite framför barntv innan vi pallrade oss ut till bilen och åkte till Mulle Mecks lekpark i Järvastaden. Helt makalöst cool lekpark. Allt är så finurligt och fint gjort! Barnen klättrade, hoppade, tryckte på varenda sak de kom åt och skrattade massvis. Så mycket att upptäcka, så mycket att se! Vi åkte hem och åt lunch {tackar vet jag rester!}. Busen vilade och sedan var det dags för lördagsmys. I hällregn tågade vi mot ICA för att handla lördagsmums och sedan gick vi hem och kollade {under varsin filt i indiantältet} på Madagaskar 2. Ääälskar de där filmerna! Godis är gott! Kvällen blev ett enda långt lördagsmyyyyyyyys!

Idag {söndag} tog vi sovmorgon igen! Aaaah! LOVELY!
Vi åt frukost och kollade tv och upptäckte ganska snart att ooooups - ska vi hinna göra något idag så gäller det att komma ut nu! Vi sprang mot Vasaparken och lekte järnet i ett par timmar. Vi hann inom Åhlens för att handla glitter-nagellack till Nilsen och mud-grönt till mig. Kom hem med Chanels muddiga färg istället. Nu har vi ätit varm-korvs-lunch och vilar. Vi saknar pappan och längtar tills han kommer hem ikväll. Funderar på om jag ska börja röja lite i vår garderober. Skulle behövas en rensning och lite uppiffning i dem. Men jag drar mig ... kanske imorgon ... mmm ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar