måndag 23 augusti 2010

[busiga barn]

{ hjärta }

Efter en morgon kaffe med Fru Granne så vandrade jag & Busen bort mot barnskobutiken för att hitta stövlar åt Nilsen. Han har växt ur alla sina 100 par gummistövlar han haft {ja, jag är bestatt av gummistövlar - vet inte varför? Kanske barnasinnet jag har kvar}. Väl där konstaterar vi att de endast säljer Tretorn. Jag hade önskat att det fanns några till att välja på då jag tycker Tretorn är ganska vida och klumpiga. Men otroligt hållbara. Syns knappt att Nilsens stövlar är använda nu när Busen tar över.

Well. Medan jag står där och inser att alla {jaá, jag menar seriöst ALLA} höstskor är så gott som slutsålda redan hör jag Busen skrika: "Dumma!" Sedan puttar han den lilla killen, som också leker på den fina leksaksbåten, och så hör jag ett "sprutt-ljud" mot honom {ni vet med tungan ....}.
BUSEN! Lill-killen bara tittar oförstående {Torkel = oförstört 1:a barn}.
* Jag blir arg - hans mamma blir så orolig.
* Jag säger argt & bestämt att Busen måste säga förlåt varpå Busen kastar sig storgråtandes på golvet {såklart! men mest arg över att bli tillsagt och för att han inte får vara själv på leksakasbåten!}. Hans mamma lyfter upp sin Torkel och kramar och tröstar {fast han inte ens gråter - tycker mest att Busen är kul}.
* Jag blir ännu mer arg & bestämd : SÄG FÖRLÅT! Hon säger att det gör inget. Det är bra nu.
* Jag: Mäh! Näe! Verkligen inte. Busen måste säga förlåt! Hon skäms och säger än en gång att det är ok. Hon: Låt det vara.Torkel har glömt allt nu.
Jag: Jaha, men hur tror du det blir då nästa gång. Näe, säg förlåt Busen. Hon: ler bara och tycker nog jag är en riktig pain-in-the-a-mum.
* Tillslut - efter 15 minuter - säger Busen "f'låt!".
BRA! Så är alla glada igen. { ... och jag svettig} Torkel har fått värsta upplevelsen och är gladast av oss alla.

Mmmmm - vardag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar