torsdag 8 juli 2010

[en varm dag i stan]

{ just nu  :ite trött - ur fas }

Oj! Det är verkligen varmt här inne i stadens asfaltsdjungel!
Igår när jag & lillbusen åkte ner för att köpa ny iPhone och uträtta lite annat tänkte jag först: "Åh vad ljuvligt att vara tillbaks i stan och strosa bland fint klädda businessmänniskor & en massa turister!Svänga ut & in i affärer." Sedan - ca 15 minuter senare tänkte jag såhär: "Shit arne, vad varmt det är här i stan, vad mycket folk & vad skänt det vore att ligga vid vår badbrygga i solen och svalka sig i havet!". Jag fick mina ärenden uträttade. Till och med fööljde ett par nya klänningar med hem. Och shorts till Nilsen. Och kepsar till Busen.

Nilsen var med momo & mofa i sin favoritpark {den med borgen mamma!!!}. Mysigt. De hade så kul. Vi mötte sedan upp dem för lunch i Observatorieparken {lååång backe upp}. Hem och vila, Gateau-fika på gården och mysa med Flisan.

{ söta lilla bebis }

Nilsen har länge velat ha en micro-skatboard. Igår var lyckan stor när momo sa att de skulle åka ner och köpa en sådan {vad bra att jag hade ett tillgodo!}. Han valde en med tatueringsmotiv på. Very cool! Och shiiit vad små delar det är till den. Nu swischas det fram på allt och inget med den lilla skaten. Busen var varm och åtlig i värmen och skulle nog ha stannat hemma. Men de roliga figurerna {Spiderman, Wolverine, Toy-storys etc} som jag köpte på Myrorna för 5 kronor styck hjälpte till att göra honom lite gladare i alla fall. LittleSis och T bjöd på grillning på gården för oss alla framåt kvällen. Tack snälla så najst att bara få sätta sig till bords. {Gjorde jag igår också - indisk take-away: heaven!} Bordet ijämte åt surströmming så odören på gården var väl inte den trevligaste ...

Idag. Packa, handla och uträtta det sista inför kvällens avfärd mot ön igen. Mmmm ...
Och så säger vi hejdå till momo & mofa som åker vidare på sin semester-turné. Vi har fått ha dem i 2 veckor nu så vi är lyckligt lottade. Men det kommer bli tomt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar