måndag 21 juni 2010

[love]

{ vilka otroligt coola vigselringar, va? }

Ohh.
Vad mycket kärlek det varit i luften i helgen!
Och 'alla tack' till Victoria & Daniel som ordnade detta.
Vilket bröllop! Vilken dag!
Jag tror jag döööör så vackert, personligt & perfekt. Det kändes hela tiden som om jag liksom "var där", med dem, bjuden på deras perfekta & vackra bröllop. Vilket kungahus vi har! Hönni! Hönni! Va!? Prins Daniel - vilket tal. You are sooo worthy! SO! Och Victoria, du är så fin & jag glädjs med dig {er} att ni äntligen fick varandra ...

Ja, som ni förstår satt jag bänkad hela eftermiddagen och kvällen framför SVTs sändning. Jag, Nilsen & Bosse åt rosa prinsesstårta, njöt av alla prinsar & prinsessor. Coolast av alla är ju ändå Drottning Margarethe av Danmark. Hur skön är inte hon - och för att inte tala om Prins Henrik! När alla kom gående upp för ljusblåa-mattan för att gå in i kyrkan så frågade Nilsen hela tiden: "Är det hon den där Grodprinsessan som ska gifta sig?" Hahaha ...
När Victoria sedan steg ur bilen, i denna vackra {i min smak kanske lite,lite för enkla} klänning kom klumpen. Och när hon steg in i kyrkan och musiken började var det kört. Nilsen tittade på mig med stora ögon och frågade: "Men mamma varför gråter du? Tycker du inte grodprinsessan är fin eller?"
Jag älskar {ÄLSKAR} sitta och titta på alla kungligheter, deras kläder, deras speciella sätt att vara ... ÄLSKAR! Och jag önskar så att jag hade fått vara med på riktigt {men som en klok vän sa: då hade man ju missat så mycket. Nu via SVT fick man vara med överallt. AMAZING} ...

Vår helg i övrigt var en sådan där underbart solig stug-helg. Ni vet, sådana helger som jag älskar så mycket. Vi fixar. Vi sätter upp, vi tar ner, vi byter ut gammal till nytt. Vi leker på den stora gräsmattan, vi klipper den stora gräsmattan. Vi cyklar ner till havet, vi njuter av det vackra, vackra havet. Vi äter god mat och dricker god dryck. Och barnen tar nästan alltid sovmorgon. Sämre kan man ha det!

Men nu är vi tillbaka i stan igen. Maken är i Berlin i dagarna tre på konferens. Jag sköter ställningarna här hemma och preppar inför midsommarhelgen. Och igår fick jag mysa med lilla Lisa-Fisa. Mys.Mys. {vad små de är! Vad fort det går ... gäller att ta tillvara på varje dag! Och pussa lite extra på de små liven ... }

1 kommentar:

  1. Men det är de snyggaste jag sett!!! Jag har precis bestämt mig för att göra om mina vigselringar, nu vet jag mer hur jag vill ha dem efter detta!!! UNDERBART! Så fina!

    SvaraRadera