lördag 1 maj 2010

[hjäääälp]

hjälp!

Idag tog jag, pojkarna & mamma oss ner på stan för att bara lulla runt lite, titta på de vackra körsbärsträden i Kungsan, kolla om leksaksaffären var öppen och äta lunch på hamburgerstället (inte mcidonken! uff!). Och vad händer ... DEMONSTRATIONER! Det är ju 1:a maj -det visste vi ju, men hade kanske förträngt det eftersom vi aldrig i min familj demonstrerat på första maj.

Och hjälp - jaá, verkligen HJÄLP!
Jag blev riktigt illa berörd av dessa demonstrationer.
Unga {mest} människor som förespråkar det de står för {helt ok} - MEN med masker för ansiktena. Hur feg är man då!
Vågar man inte stå för det man står för då eller ...
Eller är man redo att ställa till med problem och därför vill man inte visa sin 'vackra nuna'?
Eller vad är saken?

OCH det de skriker?
Inga vackra ord.
Verkligen inga vackra ord!
Hatiska ord!
Mycket hatiska & fula ord!
Och med små barn i barnvagnar i sällskapet!
Man vill ha, ha, ha - men till vilket pris för samhället? Och vilka är det som ska betala för det?


Nils tyckte det var riktigt obehagligt. Jag & mamma också ... Busen tittade med riktigt stora ögon - undrade: "what?"

Nu ska jag njuta av ett gott glas vin tillsammans med min familj som fortfarande är här - och sedan med fina-kompis-S som är hemma från London över helgen. Mmmm - åh vad skoj det ska bli att ses och catch up lite granna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar