måndag 3 maj 2010

[fab väder]

{ lila }

Idag bjuds det på ett helt fantastiskt väder utanför vår dörr.
Och vi är mest inne.
Nilsen fick feber igår kväll, vilket innebär en hemma dag idag.
Men även om vi alla har lite halsont och är lite snoriga så känns det ok.
Solen skiner.

Jag tog med killarna ut på förmiddagen och  gick till Biblioteket.
Jag snöt dem ordentligt innan vi gick in och spritade - lämnade snabbt tillbaka de gamla böckerna och i med 20 nya i vår bibblan-kasse.
Hoppas vi inte smittade någon.
Men jag var bara tvungen att komma ut!

Nu har vi lunchat, busat lite tillsammans.
Busen vilar, Nilsen spelar Nintendo DS och jag fixar med saker som är bra att få gjort en hemma dag.
Har bl a fixat till bloggen för vår Brf. Det blir great!
Och så tvättar jag sådana där plagg som alltid hamnar längst ner i tvättkorgen för att de kräver 'special care'.

Funderar på om jag ska ta och plocka fram mina pärlor.
Eller kanske testa på att sy en sak jag länge funderat på att sy.
Hmmm ...
Först ska jag bara surfa lite till bland alla fina amerikanske bloggar som finns. Kolla in den här t ex. Mums!
{och i smyg smaska i mig ett par hallon-snören - hihi ...}

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar