måndag 17 maj 2010

[entré]

{ välkommen ! }

Ända sedan vi bodde i London har jag drömt om & önskat mig en färgglad ytterdörr!
Inget är mer välkomnande & inget gör en mer glad.
Tyvärr får vi inte måla vår ytterdörr i någon annan färg än den lite småtråkiga dass-gröna färg vi idag har på vår dörr in till lägenheten {brf}.
Well, det är väl kanske en god tanke - för hur skulle det se ut om alla hade olika färg på sina dörrar i trapphuset.

Men jag drömmer fortfarande om en turquise, gul, röd eller varför inte starkt gul entré dörr. Så - den nya ytterdörren i stugan - den ska vara färgglad & mycket välkomnande!

Idag skiner solen ute och det är en härlig {fantastisk} försommardag. Men ännu är det väl för kallt att sätta på sig sandalerna va? Utan strumpor? Jag traskar själv fortfarande omkring i mina godingar från NY. Men så är jag också varm om fötterna. Kanske måste byta till de vita Conversen i alla fall. Önskar att jag hade några lite mer 'mellan-skor' - inte så sportiga som Conversen. Hmm ... undrar vad jag ska hitta på? Och hitta ...

 
{ kanske dessa små underverk ... från Antro }


Busen och jag har hängt hela förmiddagen på Öppna Förskolan. Alltid lika trevligt och Busen gillar {älskar} sångstunden. Massvis!

Och jag slutar aldrig le åt vår-& sommarfenomenet inom föräldrarledigheten. Poff säger det och så är alla mammor tillbaka på jobbet och plötsligt är det pappan som ska ta över. Så lägligt att det just råkade bli vår, sommar & soligt! Hahaha ... ni hemma-pappor, ni är roliga ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar