onsdag 7 april 2010

[salta bad]

Salta bad!

Wooohoooow! Vilket paradis vi hamnat i. Vi har det hur underbart! Hotellet är super - kanske lite för mycket barnfamiljer (och vissa från helt fel länder) - men hotellområdet är fab! Palmer, hav, pool, sol, god mat. Everything! Vi har ett super stort rum på nedre plan med utgång direkt mot havet. Poolen är gigantisk och havet, som ligger 5 meter härifrån, är så varmt & så turquise att det nästan är löjligt. På stranden kan man som gäst gör alla diverse vattensporter - all included.

Det finns 3 restauranger & en bar (där det är livemusik på kvällarna - och dans - ohlala!). En av restaurangerna är modell a la buffé (ohno tänkte jag - men shit, vilken buffé! De lagar all mat framför dina ögon), en fisk- & skaldjurs restaurang och en italiensk (såklart - vi är ju på Mauritius!). Vi hade inte bokat restaurang hemifrån (jasså, skulle man göra det) så nu de två första kvällarna får vi äta buffé - gissa om kidsens ögon var som tefat när de såg dessertbordet. Helt ok, men de kommande kvällarna kommer vi äta på fisk- och skaldjurs restaurangen. Mmmm ...

Idag har vi redan hunnit med att bada i poolen en lång stund. Bosse upptäckte att man kunde slänga i de vackra, runda stenarna som ligger pryldigt & dekorativt vid poolkanten. Stooort nöje {oh yes, bra träning för mama, böja sig - plocka upp!}! Och Nilsen leker fisk - mer under än över - med sina simglasögon. Sedan har vi förflyttat oss ner till havet { I stranden}. Busen fick panik - sand mellan tårna! Många tårar kom det innan han fattade att det var ok. Maken har snorklat en del och hälsat på Mr Sharktale (ni vet han den där stora, svar-vit-gula i akvariumet i Finding Nemo). Vi har varit ute med trampbåt - snurrat hit och dit eftersom det var en liten man som styrde båten. Mamma & pappa var motorer. Fortare, Fortare, Fortare! Busen kiknade av skratt - och höll sedan på att somna! Nu: Vi slappar nu på rummet. Svalt och avslappnande!

Ps. Måste berätta en himla rolig sak. Löken, kissa inte på dig! Igår behövde jag lite saker - saker som vi kvinnor behöver lite då & då - så jag gick till receptionen för att fråga var jag kunde köpa det. Jag blev hänvisad till ett ställe, en trappa ner "next to room 153". OK - jag gick & gick och kom fram till ... läkarmottagningen! Jamen herre gud! Så klart man köper women stuff hos läkaren! Han i sin tur (en liten, mörk man som troligen spenderade alldeles för mycket tid i det lilla läkarrummet) fattade inte alls vad det var jag ville ha.
Me: - Well, you know Tampax?
He: - NO?
Me: - Eeeh ... !
Tillslut så fattade han och såg ganska generad ut ... jag fick vad jag behövde, betalde och gick snabbt från det där lilla trånga rummet och höll på att spricka -dörren stängs: jag AAAAASFLABBADE {hahahahahahahahaha}! Vilken grej va! Och nej löken - jag visade inte med fingret! Hahahahaha! {asflabb}

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar