måndag 29 mars 2010

[Ny vecka]

Swisch, swosch - vart tog den här helgen vägen?

Maken kom hem i fredags, jag var på dåligt humör - trött. Inget bra i kombination med att maken kommer hem rejälv jet-laggad. Skönt med lördag ...
Jag & Nilsen bestämde oss för att ta en Nils-Mamma-dag.Det var nämligen väldigt länge sedan bara han och jag gjorde något tillsammans. Det är ju underbart att kunna fokusera och ge ett av sina barn all uppmärksamhet. Något både han och jag njöt av. Vi började med att ta bussen ner på stan. Han ville sitta längts bak i bussen - så klart! {vad är det med alla barn, varför är det så kul att sitta längts bak i bussen?} Vi gick och köpte ett par riktiga simglasögon till honom inför Mauritius, för att sedan sladda inom HM och kolla in The Garden Collection (minst roligt på hela dagen enligt Nilsen). Jag fick med mig 3 fina plagg hem (kan någon bjuda mig på coctailparty snart så jag får ha min nya fina coctailklänning, tack!). Sedan upp på leksaksaffären där vi tillbringade så mycket att tid att jag tillslut fick dra med mig en mycket lycklig Nilsen. Han skulle lätt kunna avverka en hel dag där. Klämma, trycka, titta, inspektera alla leksaker. Vi fick rusa iväg för att äta lunch (gissa var? Nils val.). Det är ju så härligt att sitta ner i lugn och ro och äta och småsnacka med sin 4-åring. Så mycket tankar och så mycket fantasi det finns i den där lille mannens söta huvud. Nu var det dags för dagens absoluta höjdpunkt: gå på bio, äta popcorn, dricka bubbelsaft och se "Draktränaren". WOW! Big time WOW! Jag tror minsann det är den bästa filmen jag sett på länge. Så cool! Så fin! Och Nilsen var inte det minsta rädd. What? Hur kan det vara möjligt, jag var ju rädd! Vi gick på moln mot tunnelbanan. Japp, för åka tunnelbana från bion hör liksom till. Nilsen tycker det är helt oootroligt att man kan åka under jorden. UNDER JORDEN, i ett tåg.












Maken och Busen hade varit och uträttat lite ärenden och dessutom varit och handlat en massa delikatesser som de bjöd oss på till middagen. Räk-och laxröra i advocado till förrätt. Våfflor till huvudrätt - barnen fick hemmagjord hallon-&jordgubbssylt och vi fick löjrom. Mums! Till detta serverades champagne. Jo jag tackar jag!

Innan middagen hann vi ta några cykelvarv inne på gården också. Busen sprang omkring och var strålande glad. Nilsen cycklade och cycklade. Härligt nu när våren är på intåg. Tänk när den riktiga våren är här. Can't wait! Ser också fram emot att Brf ska göra om gården i år, konstgräs och nya planteringar. När barnen sov kollade jag och maken på "Sommaren med Göran". Helt ok film, ett par riktigt roliga skämt här & var.

Söndagen började med att jag gjorde upptäkten att klockan  var 09:00 när jag och Busen försiktigt smög upp för att inte väcka de andra två. Ojdå! Vi hadde missat ställa om tiden. Haha ... inom ca 10 minuter var resten av gänget också vakna och vi konstaterade att vi inte skulle hinna till F&S Familjegympa kl 10:00. Istället fixade min alldeles egna Handy-Manny-Make min garderob som varit trasig 'ett tag'. Jag passade på att städa ur och städa undan en hel del plagg ur garderoben - det blev så fint! Lunch, sedan vila för mig och Busen och cyckla till Hagaparken för maken & Nilsen. Sedan inköp inför resan och så en smaskig pizza-med-rödvins-middag. Och sedan - efter lååång nattning - dosade jag och mannen i soffan framför ingetting.

Vilken bra helg det blev! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar