torsdag 11 mars 2010

[bambi på hal is]

Jag letar efter ett skrivbord som detta .. någon som vet var jag kan hitta det?

Nu när solen skiner så underbart har gatorna här i storstan förvandlas till rena isbanorna. Det känns livsfarligt! Jag, Nilsen & Bosse skulle kunna sätta på oss skrillorna och kana ner för backen till dagis på morgonen. Tänk er den synen. Wooohooo! Se upp i backen, 1000 hål i nacken! Nilsen älskar slira omkring på isen och trilla omkull och halka och ha sig. Och så skrattar han så han nästan kiknar. Men tänk på alla stackars gamla människor som inte kan gå ut - gör de det så kommer de definitivt halk omkull och bryta lårbenshalsen hela högen. Och parkera på gatorna går det knappt att göra heller för snön smälter till hårda isberg som är näst intill omöjliga att ta sig över med bilen (om man nu då inte har 4-hjuls drift som vi). Men visst, det är vår i luften! Underbart :: Lovely! Än är det dock alldeles för kallt för vårjackor, jag vet - jag testade i morse. Önskade så, men på åkte puderrosa vinterjackan från OM igen. Brrr ...

Har haft en trevlig lunch-date med Fru M idag på Vurma. My o my! Hur cool kan personalen på ett fik/lunchhak få tycka att de är! På gränsen till otrevliga! To cool for their own good, skulle jag vilja säga. Jag beställde laxen och frågade om det fanns risk för att den var torr (det värsta jag vet) eftersom den var ugnsbakad: "Du, jag äter inte lax så jag har faktiskt ingen aning" fick jag till svar av den übercoola tjejen med dreadlocks. Noho! BUT YOU WORK HERE, NO? Jaja! Att träffa kompis M är i alla fall alltid lika najst. Det snackades mycket om deras kommande resa. De åker till Thailand för att fira maken M nästa vecka. Njut & stressa av vännen!

Busen sover och jag ska betala räkningar. Jippiyaya! Roligare att kolla in Littlesister som håller på att välja tapet till hallen. Jag röstar på den här från Josef Frank ... fast i gult. Det blir en fin fin färgklick!

bild lånad här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar