tisdag 2 februari 2010

[vår]

Idag känns det som om det är lite vår i luften. Solen skiner vackert och det är runt 'nollan'. Tänk om det vore så att det snart är vår - på riktigt. För nu börjar det kännas lite tungt med all denna snö och alla dessa kläder som ska på och av hela tiden. Och alla dessa kalla små händer som det gråts krokodiltårar över. Låt körsbärsblommorna blomma så vackert snart. Låt solen värma oss. Please!

Jag och Busen tog en skön promenad ner på stan idag. Vi fick trevligt sällskap av Fru M. Mycket trevligt! Alldeles för länge sedan vi sågs vi två. Busen var en bus och ville inte äta, inte sitta still - inte nöjd. Och inte passade det sig att han sprang omkring och 'hei-hei':ade alla som satt och åt heller. Men det var ändå mycket trevligt.

Nu vilar vi. Han i sin säng och ja framför datorn en stund innan jag ska ta och röja upp här hemma. Det märks att man är själv om allt denna veckan. Jeeze! Jag är så imponerad av alla ensamma mammor. Mycket. Det går så klart toppenbra, inga problem alls. Men vad ensamt det är. Jag saknar min man. Maken! Han som lever loppan i NY.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar