torsdag 25 februari 2010

[som en ny]

Jag känner mig som en ny människa igen. Efter ca 12 dagar med envis feber, elak hosta, öronsprång och bihåleverk så är jag tillbaka på banan. 2 läkarbesök senare och lite hjälp av diverse mediciner (I LOVE Kokilana hostmedicin - mmm, morfin! Haha!) och hjälp från maken så att jag har kunnat vila hyfsat är jag alltså nästintill frisk igen. Jag har kunnat vara ute hela förmiddagen utan att känna att jag ska trilla omkull av matthet. Det har ju inte hjälpt att barnen dessutom åkte på förkyldningar, hosta och hög feber samtidigt. De är dock - peppar, peppar - på bättringsvägen de också. Hurra för oss!

Mamma kom upp i söndags. Stackarn fick inte något jättefirande på sin födelsedag precis. Men det får vi ta igen nu till helgen. Löken & T var ute med henne på kvällen så hon fick ett glas gott skumpa i alla fall. Igår kväll kom pappa också upp. Fullt hus med andra ord i lilla familje-palatset!

Nu sitter vi här och myser efter en förmiddag i pulkabacken. Jag ska försöka ta igen lite saker som borde gjorts för länge sedan. Och så har jag ett par smycken som borde pillas ihop. Bilder kommer inom kort läggas ut på http://www.littleujewelbox.blogspot.com/. Är det förrästen någon som har erfarenhet av en ett bra webställe/shop att sälja sina smycken på? Jag funderar lite på http://www.etsy.com/ . Dags att ta tag i projekt LITTLE U's smyckesskrin nu snart, innan sommaren. Bröllop stundar ju i vår och då skulle jag gärna sälja in lite smycken, bl a mina speciella tiaror. Spännande, spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar