måndag 1 februari 2010

[mums]

Jag älskar semlor! ÄLSKAR!

Nu är maken alltså i NY. Och jag är hemma med mina fina pojkar. Vi hade en riktig mysdag igår, med lek inomhus och utomhus. Vi lagade Wallenbergare och vi kollade nya filmen 'Cars' på svenska. Vi haft den på engelska sedan den kom ut och Nilsen kan det utan och innan. Men bara på engelska. Igår såg han den för första gången på svenska och han tittade nöjt på mig och sa: "Men mamma, Mator heter Bergaren i denna filmen. Det är ju fel! Men jag förstår allt vad de säger nu. Konstigt va?"

Idag är Nilsen på dagis. Jag och Busen skulle egentligen åkt ut till Fru L men jag hittade inte vår bil. Snopet. Maken hade parkerat om den, t o m skottat fram den åt mig och så glömmer jag var han sa att den står. Så fick fick istället stanna hemma och glada blev vi när Fru R och unge herr Axel kom förbi istället på en kopp kaffe och en bit brownie. Så trevligt att Fru R hade vägarna förbi här.

Nu är jag trött och hänger i soffan med datorn och en del bloggar att läsa igenom. Alltid skönt. Busen sover. Nilsen fick för sig att han hade ont i örat igår när han skulle sova, sedan drömde han och hela natten var lite strulig. Så nu njuter jag av lite lugn innan det är dags för dagishämtning och nya tag här hemma. Synd att jag inte har en nybakat sema att hugga in på ... *drömmer*.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar