onsdag 3 februari 2010

[modd]

Modd! Heter det så, den här sörjan det blir när temperaturen ligger på nollan och snön bara är en sörja. En grå och mycket ledssam sörja. MODD! Huh!

Killarna och jag myser på här hemma i vår lilla-familjen-som-saknar-pappa-bubbla. Nilsen är på dagis idag, som vanligt, och de skulle gå på bio på stadsbiblioteket. Lycka! Jag & Busen vilar efter en förmiddag ute i modden ... tillsammans med Fru S & Noah. Vi har inhandlat diverse godsaker till vår ensam-hemma-middag som vi ska ha tillsammans ikväll. Hennes make är också ute på flyg-äventyr (inom Swe gränser dock). Tyvärr är Nilsens kompis Maya kvar hos famor och farfar, han som såg fram emot att få äta middag tillsammans och sedan leka.

Lägenheten är nystädad. Vilken underbar känsla det är! Och puh, vad jag blev trött. Ska göra ett ryck och leta efter mina nagellack som är på villovägar. Känner på mig att jag lagt dem på ett väldigt bra ställe, ett så där bra ställe att man bara inte kan komma ihåg hur bra edt är en gång till ... Hmmm ...

Jag  hittade den här fantastiska hemsidan: Byggfabriken - wooohooo! Jag vet vad jag ska köpa. Massvis ut till stugan. Och jag bara älskar detta badkar. Mmmm, tillsammans med mitt lavendel-salt. Mmmm ... Längtar efter ett badkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar