fredag 15 januari 2010

[tulps]


Idag är det tulpanens dag! Tulpanen är en av mina favoritblommor. Jag älskar att ha tulpaner hemma på köksbordet. Nu senast när jag var på den stora möbelaffären så hittade jag tulps i tyg, i härliga blekrosa färger. Riktigt trovärdiga. Så de pryder just nu köksbordet, innan de åker med till stugan imorgon.

Vi är alla lite utmattade efter förmiddagens bravader. Vi tog oss, gråtandes, bort till vårdcentralen för att ta blodprover för allergitestet. Och väl där - jeeze. Har aldrig sett Nilsen så upprörd, arg, ledsen, livrädd. Lilla plutten! Han ville inte bli stucken i armen, och än värre låta dem ta hans blod. " Men mamma, mitt blod ska ingen få! Och vet du, det är varmt när det kommer ut!" Så sa han flera gånger på vägen dit. Det hjälpte inte att jag försökte förklara att mormor t o m lämnar blod så att de som är sjuka eller sårade kan få nytt blod. Och det hjälpte inte att jag förklarade att det skulle vara klart på 1 minut. Efter mycket gråtande, skrikande, brottande och kramande så fick vi tillslut  tvångshålla honom, sträcka ut ett finger och så fick den tålmodiga sjuksystern på lab 'pressa' ut 3 små rör via hans finger. Det hoppas vi ska räcka. Annars måste vi tillbaka för ny blodlämning! Ja jisses! Som plåster på såren fick han välja en leksak - gissa vad: en spiderman figur! Jaha ja! Och till dagiskompisen H valde han värsta tjej-grejen; ett pysselsätt med stämplar, klistermärken och glitter. Han trodde i o f att det också var till honom. Undrar vad dagiskompis H mamma ska tönka, som forskar i genus-historik! Inte alls typiska tjej-grejer! Hahaha! I love!

Nu är det fredagsmyyyyyys! Jag och Nilsen myser i soffan med varsin dator. Jag bloggar - han spelar Agent Oso på engelska, men det går lika bra det. Busen sover. En aning trött är hemma-mamman idag eftersom vi hade Gudfar K och Fin-M här på skaldjursbuffé igår. Det dracks skumpa, vitt vin och rött vin. Och plötsligt - swisch - var klockan halv ett. Orkar inte göra många knop. Men nu ska jag skissa på utbyggnaden av stugan. Får se vad ni tycker sen när jag är klar.

TREVLIG FREDAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar