torsdag 21 januari 2010

[stugmys]


Imorgon åker vi hela familjen ut till stugan. Vi har inte varit där på ett tag så det ska verkligen bli ljuvligt att komma ut och andas lite lantluft och pyssla med stugan. Vi ska åka på Kusinens uppskottade isbana på havet och vi ska kasta snöbollar på : pappa - så klart! Maken har tagit fredagen ledigt - hurra! Tre hela dagar tillsammans. Mmmm ...

Idag är det planeringsdag på dagis så jag och småpojkarna myser här hemma tillsammans. Vi har hunnit med en visit på statsbibblan och lånat nya böcker - ett helt lass. Nilsen valde de han ville ha - och jag valde de jag & maken tycker att vi ska läsa. Vi har lånat 'kapitelböcker' - sådana som vi redan läst som bilderböcker - så det ska bli väldigt spännande att se hur han reagerar på. Hoppas positivt! Vi hann även med att köpa present till nästa dagis kompis (lilla H) som har maskerad-kalas på söndag. Alltid lika svårt ... men ett piratskepp i trä som ska byggas ihop låter väl schysst till en kille på 4 år?

Blodbudding till lunch, lite lek med de nya såpbubblorna. Oj vad Bosse skrattade när han själv blåste bubblor. Han riktigt kiknade av skratt och kunde knappt stå upp. Söt-unge! ... och nu är Busen i säng, trött, så trött. Vi andra två sitter vi varsin dator vid köksbordet och gör det vi är bäst på. Jag bloggar, läser andras bloggar och drömmer mig bort - Nilsen spelar spel, som sjutton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar