tisdag 19 januari 2010

[simma]


Nu har jag anmält Nilsen till simskola. Dessvärre måste en av föräldrarna vara med i poolen. Hmmm ... jag hade gärna suttit vid poolkanten och låtit någon simfröken vara den som tar hand om honom. INTE för att jag är lat, utan för att jag vet att han skärper sig och lär sig mer, vågar mer, om någon annan tar kommandot. Men det kommer bli toppen. Han har själv bett om att få gå på simskola, så jag tror han är peppad. Hoppas! Typiskt nog är maken i NY den veckan då första tillfället är samt att syrran som skulle tagit hand om Bosse istället lägligt bokade en 2 veckors njut-semester till solen just den veckan. Så wooohooo --- barnvakten, kom fram!

Idag har jag och Bosse varit hemma hos Fröken T och hennes söta Hanna. Mycket trevligt och god lunch blev vi bjudna på - dumplings. Och en kanelbulle från 'deras' bagerie. Nu sover busen, jag ska läsa nya Hus&Hem och Mama - och så ska jag fixa ett par saker som står på agendan. I eftermiddag ska jag och killarna pyssla. Vid köksbordet. Älskar det - stämplar, saxar, papper, kort, klistermärken, färger ... Love it! Det är min passion - näste efter mina älskade pärlor! Titta gärna in i mitt smyckesskrin - http://www.littleujewelbox.blogspot.com/ . Jag vet, det är dåligt med nya bilder där, men det kommer - snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar