måndag 19 oktober 2009

Vi fick en weekend i stan efter lite överläggande och det var faktiskt riktigt skönt. Vi stökade undan en del saker här hemma och tog en sväng till IKEA för att kolla på förvaring. Men som alltid åker vi därifrån utan att ha handlat de stora sakerna - bara en massa smått (som man egentligen inte alls behöver). Vi kom fram till att vi ska försöka hitta möbler någon annan stans. Så nu är det ett projekt!

I lördags kväll tog vi en drink på Sthlms Matvarufabrik och sedan bjöd vi in Little Sis och T på makens goda långkok & ett glas rött. Mycket trevligt!

I söndags gick jag & Nilsen på bio, Nicke Nyfiken. Vi hade tänkt gå på Upp! men så fick vi höra att den var lite läskig så vi valde Nicke istället. Nilsen är en proffisionell bio besökare - äter popcorn, dricker dricka och kolla på filmen stadigt hela tiden. Vi hade en riktigt mysig stund ... fast på vägen hem längtade han efter pappa. Suck! Slapp söndag, inte så mycket mer än matshopping och sedan pizza till middag.

En riktigt bra helg!!! Men så älskar jag ju helgerna med familjen ...

Idag måndag igen - och jag och Bosse beslutade oss för att ta en lugn fm hemma. Det regnade och var riktigt grått ute. Han var en gnällfis men efter en timmas sömn blev han en solstråle. Vi fixade lite ärenden innan vi gick till dagis och hämtade storebror. Vi hann leka en halvtimma på gården innan vi alla 3 gick belåtna hem. BosseBus vilade och Nilsen och jag spelade en runda PS2. Coooool! Nu är barnen i säng och jag och maken myser i soffan - framför nada på tv:n.

Imorgon jour ... får väl se, om inte blir det öppna förskolan för mig och Busen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar