söndag 16 augusti 2009

Sensommar känsla ...

... trots att vi börjat vårt andra semesterpass (av tre). Vi har nu en veckas semester tillsammans. Hurra!
Idag åkte mormor & morfar hem till Ljungby för att börja jobba igen. Det är ALLTID lika tråkigt när de åker - jag är värdelös på att säga hejdå! De kom i måndags och hade väl kanske tänkt stanna till torsdag/fredag denna gång, men vädret har varit fantastiskt och eftersom Bosse varit så sjuk har det varit otroligt skönt att de stannade lite längre. Vilken hjälp! Både för mig & för J - eftersom han då har kunnat stanna inne i stan och jobbat 'vanliga' tider, sluppit pendla. Jag måste säga: Jag har världens BÄSTA mamma & pappa! Herre gud, ni ställer verkligen upp i vått & torrt. Och jag hoppas att ni vet att jag uppskattar all hjälp jag får av er, jag uppskattar ert stöd, jag uppskattar ert sällskap (vi har skoj ihop), jag älskar att se hur mycket Nilsen & Bosse tycker om er och jag tycker helt enkelt om er så mycket lilla mamma & pappa! Jag älskar er! Nu är ni saknade av oss alla ...


Vi har haft det mysigt här i stugan den senaste veckan. I onsdags blev dock BosseBus sjuk, riktigt sjuk med 40 graders feber och var slapp som en disktrasa i kroppen. Min lille fis! Vi gick ut i reservatet och metade från bryggan - inte en firre fick vi. Och Bosse var helt slut, så vi gick hem. J kom hem lite tidigare eftersom han skulle köra bort båten till varvet för propeller-lagning (ni vet - vi gick ju på grund förra helgen, hihi!). Natten blev som den blev, Bosse var orolig och hade riktigt hög feber. Så torsdagen blev inte inne dag. Bosse var så dålig - jag var riktigt orolig för honom. Lilla plutten. Efter lunch kom Cissi ut till oss. T & pappa skulle spela golf. Mamma & Cissi tog med sig Nilsen ner till havet och badade medan jag och Bosse la oss och sov lite. Bosse blev sämre och sämre ... T & C stannade på middag. Men jag kunde inte vara social eftersom jag oroade mig så för lillgrisen. Tillslut somnade han efter mycket oro i den lilla kroppen. LYCKA när vi vaknade på fredagen och lillis var piggare, nästintill feberfri. Vi spenderade fm hemma i stugan, med lite trädgårdsfix. Sedan gick vi ner till havet på eftermiddagen för Nilsen har blivit en RIKTIG badkille. Han vill i och bada med 'den blå båten' HELA tiden. Härliga lilla Nilsen! Tänk vilken rolig ålder han är i nu - så mycket 'grodor' hoppar ur hans söta mun just nu. Han vill vara så stor, vill vinna allt och vet så bäst. Jämt! Men vilken ödmjukhet, vilken kärlek och vilken myspys han är - MIN NILS, fina, vackra NILSEN. Tänk vad jag älskar dig, min prins ...

Till slut kom J ut efter en jobbvecka och vi åt en god middag. Ett par glas rött i soffan & en tråkig film på tv. Bosse var bättre under hela dagen. och ändå blev natten ganska stökig. Igår (lördag) tog mamma och jag en tur in till torget och handlade lite smått. Stannade till på loppisen 'i svängen' där jag alltid hittar något (mycket skit annars). Denna gång kom vi hem med en cykelhjälm (30;-), badshorts till Nilsen (20;-) och 2 gamla fina ramar (40;-). FYND! Vi åt en lättare lunch - Bosse var inte på G idag ... mycket grinigt! Ojojoj! Men ingen feber, men ville bara till MAMMA, MAMMA, MAMMA! Kan det vara tänderna som är på gång??? På eftermiddagen packade vi picnickorgen och tog båten ut till vår badklippa. UNDERBARA skärgård! Solen gassade lagom och jag passade på att njuta, medan Bosse sov, med nya Lantliv och lite snack med mamma. Sedan badade vi från båten - wow, underbart! Jag var i flera gånger och det var verkligen super skönt! Hem efter ett par timmar på klippan och grillade. Härliga sommar dagar! Vi satt sedan och babbalde i soffan en sista kväll ...
Nu har de alltså åkt och vi i familjen softar, tar det lugnt och vilar. Jag är trött! Sista veckans oro & krångliga nätter har tagit musten ur mig. Men nu har vi en vecka tillsammans och då ska vi njuta och göra mycket skoj tillsammans. HÄRLIGA familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar