måndag 8 juni 2009

Ny vecka, nya möjligheter

Shit vad helgerna går fort - pust! Tänk om det vore tvärtom ... helg 5 dagar och jobba 2 dagar.

I fredags då Nilsen var hemma hade vi i alla fall en riktig mysdag. Vi mös i soffan med frukost på morgonen MED Jakob hemma. Lyxigt värre! Vi väntade ju på vårt klinkers till stugan. Sedan när BosseBus vaknade slängde vi oss iväg till A, A & A på Kungsholmen och åt medhavd lunch där - som följdes av en 'inte så lugn' fika. A & A hade bakat kanelbullar - suck vad gott (UlleKanelBulle). Det höll på att sluta riktigt tråkigt då Bosse fick tag i the-silen och drog ut min kopp the över hela bordet och ett par droppar kom på hans små nakna ben ... Tack och lov satt jag som vanligt längts ut på stolen och med stolen en kilometer från bordet så det gick bra. Vi hann med en vända till Kronis (shit pommes vad KALLT) och en vända till Camillas (där vi hittade en fin Gant-tröja till Lill-Nill och en Hunky-kofta till mig för 300 pix - I LOVE Secondhand!) Sedan bussen hem och så lagade vi middag lagom till J kom hem. Myskväll i soffan och jag var tröööööött!
I lördags åkte J till Örebro supertidigt för att tillsammans med sin storebror M röja ut förrådet efter deras pappa - som tydligen var en sak-samlare av världsklass. Mycket nöjd (det ska ni vara som äntligen röjt ur detta skyddsrum med saker - grattis) kom han hem framåt eftermiddagen med bilen full-lastad: en fin, äkta, gammal Amerika-koffert/kista till barnens rum (Nils kallar den sin skattkista - alla leksaer ryms i den - eller jáa, inte alla bilar då förstås), en liten byrå/bokhylla som ska målas vit och så piano/snurrpall, ett brickbord OCH blandat gammalt fint proslin & silver. KUL! Efter ängelfarfar som bor på ett moln i himmelen! Jag, Nils & Bosse tog det ganska så lugnt på fm. Jag & Nilsen spelade datorspel medan BosseBus sov. Sedan begav vi oss ut, efter en Carbonara, tillsammans med Cissi till lekparken i Observatorielunden. KUL lek i ett par timmar, innan vi kalla lunkade hemåt. Hann handla inför kvällen och så kom pappa J. Vi hade supernajst på kvällen i soffan (SWE-DEN i fotboll - synd bara att SWE var så risiga). Jaaá, och så hann vi vifta en hel del med svenska flaggan som Nilsen tillverkat på dagis - Grattis Sweden på Nationaldagen! Tänk vilket vackert land vi bor i

I går blev dagen inte som vi tänkt oss - så den GLÖMMER vi! Så!

Idag - måndag - och nu ska jag & Bosse ut i solen med Stina & Siri. Linda & hennes lille Jamie åkte just hem efter en trevlig och mysig fika och lunch här på förmiddagen. Dags att ta tag i dagen ...BosseBus bajsar! Hurra! Jag hinner alltså sippa klart min latté ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar