onsdag 13 maj 2009

Mitt inlägg från igår kom aldrig med! Så jag la ut det nu. Satt och letade gamla dokument på datorn, hittade en illustration jag gjort (inte russinet här i jämte) ... vad det är skoj! Måste ta mig i kragen och bli lite kreativ igen, använda Illustrator - jag saknar det verkligen. Att få skriva och hitta bilder till bloggen är skoj, det är i alla fall lite kreativt. Att försöka få den så fin som möjligt trots att jag inte vet ett shit om hur man gör web. Jag hittar på och testar mig fram ... Kreativt!?
Idag skiner solen! Jag ska träffa en kompis till Little Sis och hennes Svante (som tappat en vante) på lunch och kanske en prommenad. Ska lämna in röjsågen och kolla biljetter till USA. Hurra! Nu sover LittlePrinsBus och jag andas, plockar undan och njuter av min egen tid som inte sker särkilt ofta. Ålsten med Anna igår var mycket najst! Hittade en jättefin gjutjärnskruka som ska fyllas med en rosa Mårbacka pelargon idag. Vackert! I ! Annars inga större fynd i secondhand butikerna. Men jag skyndade mig hem och kollade Hemnet för att se vilka villor som är till salu i Ålsten - en enda villa! Och dyr som 17! Fy sjutton! Det är som Bullerbyn där ute ... mycket mysigt! Förutom otroligt snobbiga & tråkiga butiksbiträden - ALLA var det i varenda affär! Shit pommes! Varför har man en butik om man tycker att det är så JOBBIGT med kunder? Speciellt - varför har man barnbutik ocm man tycker barn är sååå jobbiga? ... för mig oförståbart! Service är ju A & O! Come on Ålsten ...

Helgen var bra. Helt OK trots den sena inbjudan till Uppsala - som hindrade oss från att tillbringa helgen i stugan ...

Fredagen var najs - först kom Mio & co hit och lekte så hela havet stormade. Det var skoj att träffa Caroline (med tjockemage) igen, på tiden. Och kidsen lekte och skrattade så de kiknade tillsammans. Lovely! Sedan gick vi till Vasaparken där vi träffade Anna & co och lekte - jag höll på att spotta ut hjärtat så rädd blev jag! Större barn släpade upp de tunga trehjulingarna högst upp i backen och tyckte det var toppen att släppa dem ner för backen - bara det att Nilsen stod mitt i prick! Jag rusade upp, hann putta undan Nilsen och sedan fick jag VÄRSTA utbrottet på de 'stackars', DUMMA ungdomarna. Klart de inte tänkte men vad F*N tänker de med!!! Och var var deras fritidsfröknar? När Nils var undanputtat upptäcker jag dessutom att cykeln är typ 2 mm från att köra in i Bosses vagn också. Oj, oj kunde slutat riktigt illa på barnakuten i fredags. Vi njöt i solen (men kallt) och åt glass innan vi alla traskade hemåt ganska så trötta. Hann inom Indiska och köpa vackra utomhusmattor till vår stugaltan som blivit upphottad och som nu ska få ett "indiskt skärgårdstema"! Fredagskvällen var lugn! Och jag var TRÖTT!

Sedan lördag - vi skulle ha gått på Sally´s kalas, men det ställdes in då de var sjuka (eller om det var så att de kom på att det inte var så skoj att ha 11 kids med päron hemma hos sig - det hade spöregnat hela natten, och vi skulle ha varit på kalas på dagis-gården. Vem vet?) Vi tog en tur ut och uträttade ärenden innan vi gick hem och åt BK-lurre och sedan softade. Cissi & T slog på stort och köpte bil - GRATTIS! Sedan ... J & N & T stack och handlade till dagis på stora affären och jag & Bosse städade lite här hemma. Har börjat rensa undan babykläder - mmm, vilken nostalgi! Mina babys! De börjar bli stora nu - är det verkligen sista gången jag får snuffa på dessa små, underbara kläder? Har lagt undan de kläder som betyder lite extra för mig, minnen som förknippas med dessa kläder, som jag vill att killarna ska få när de en dag får egna kids. Skriver små lappar och lägger i dem så man ska minnas när de bar dem. "Hemfärden från BB"till exempel. Patetiskt - Nostalgisk? Välj själva! I ♥! Sedan ställs övriga kläder i källaren fallutifall det blir fler kids (trooooligt, NOT) eller kanske kussar! På kvällen kom Cissi & T hit och vi drack gott vin och åt köttfondue. Gu´så gott! (Tack T & C!) Nattade kidsen och sedan kollade vi Robinson. Shit vad det är spännande & underhållande! TV på HÖG nivå!

Söndagen tillbringades i Uppsala. Stressande - japp! Hade mycket att göra hemma, åkte från kaos - kom hem till kaos. Men det var trevligt och vi hann inom IKEA och handlade 'upp oss' på saker som vi behövde. Så det var bra!

Nu dags att ta tag i USA-resan ... berättar mer sedan. Can't wait til September! Lotta - here we come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar