fredag 17 april 2009

Världens bästa momo & mofa

Vilka fab veckor vi har haft! Det är nästan så att jag blir sugen på att flytta till Ljungby ... men njaäääe, kanske inte!
Nu är vi hemma i Stockholm igen. Ohno! Ja'a för det är verkligen så jag känner. Speciellt igår när vi satte oss i bilen och körde uppåt. Ju närmare vi kom desto mer & mer saknade jag sällskapet av momo & mofa och deras fina hus. Och deras stora gästvänlighet! Tack snälla mamma & pappa för 2 underbara veckor!!! Och när vi körde in i Stockholm, bland alla hus och byggnader och asfaltsdjungel höll jag på riktigt på att få en panikattack! Aaaah, varför bor vi här! Vi parkerade och packade in - Nilsen cyklade in sin nya hoj på gården. Sedan när vi gick in och Nils visade sin stora LYCKA över att vara hemma så kändes det genast mycket bättre igen. "Mamma, YES, vi är hemma! Kolla mina leksaker! Jippi!" och så började han leka som sjutton. Vi gjorde ett jätte ryck och packade upp allt. Sedan familjedusch och storhandling till Linden innan vi gick upp en trappa på lyxig middag, mmmm ... det förgyllde verkligen kvällen. Alla var trötta och kom tidigt i säng. Måste ju skriva att Bosse åt en halv storburk mat idag till lunch - duktigt!

Undrar vad denna tomhet jag har betyder!? Jag känner mig tom sedan jag kom hem ... en slags olustkänsla liksom. Jag känner bara att 'jah - och nu ...' liksom! Går väl över som alltid, men känns så olustigt. Som om jag väntar på att en nya pusselbit ska falla på plats, men jag vet inte vad det är. Kanske behöver lite omväxling i vardagen? Kanske behöver vi flytta till ett hus så barnen får springa fritt och vi får se härliga leenden på deras läppar? Kanske behöver vi mer space omkring oss - natur!

Även sista veckan i Ljungby var i alla fall hur bra som helst. Vi hann med att leka med Charlie & Saga hemma hos kompis-Jessa. Det var spännande - jisses vad det bråkades om cyklarna ... men Nilsen var nöjd så länge han fick ha den ritkigt tjejiga rosa hojen - men då var Charlie mindre nöjd och allra minst nöjd var Saga - så klart. Hojen var ju hennes! Men det var skoj att ses! Och skoj att få säga hej till Annika och hennes 2 grabs (de bor i samma kvarter). Sedan har det plockats ägg ute på bonnagården - jiiiiisses vad det stank och vad rolig tuppen var! Nils och tuppen tävlade om vem som kunde skrika 'kuckilikuuu' högst, och så gjorde Nils fula miner åt tuppen. Hahaha, och hönorna kackalde som 17! Fina, jämnstora ägg fick vi ... fantastiskt! Vilka goda pannekekas det bidde av dem också, mmmm ... Det har cyklats, trillats, cyklats, trillats och sedan justerades stödhjulen och sedan cyklades det bara. Skrubbsår på knän och händer, tårar, upp igen och swisch, swosh vad det cyklats. Nu är han en master of BMX! Och så har vi lekt & lekt & lekt & lekt i lekparkerna. Sand har hällts i röret och i sandsnurran och BosseBus har gungat. Härliga dagar i solen! Vi hann med ytterligare ett besök på Äventyrsbadet. Ljungbys badhus är verkligen helt otroligt bra. Lyckliga barn som har det att bada i så ofta de vill. Nilsen är som ett vattendjur, mer under än över vattnet och BosseBus badar, hoppar och kan inte sluta skratta när han får vara där. Vi har två bad-grodor! Och så har vi ätit jordgubbsglass på glasstorget. Mummakardemumma! Och ätit kebab 2 ggr till - JAG ÄLSKAR KEBABEN i Ljungby! Jag är galen, jag vet ...
Till helgen kom Jakob tillbaka. Super! En mycket trevlig helg - trots min psykos på lördagen! Suck! Jag är ju ett freak ibland - ja, love, det var jag som sa det! Du är en hjälte som är gift med mig
Nu ska jag sätta mig och ladda inör min tuffa drillning av Bosse. Han SKA sova i sin egen säng nu - och INTE äta på nätterna. Leve BosseBus! Min lille gladskit! Han var på BVC kontroll (8månaders) idag och väger 8600 gr och är 67 cm. På normalkurvan på pricken. Min fina, goda, glada Bus! Efter BVC träffade vi Axel & Anna, åt lunch och gjorde second hand fynd. Mmmm, we like! Anna - du är en sådan glädjespridande vän!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar