måndag 9 mars 2009

Vecko-Rutiner igen

Hurra! Idag är Nilsen på dagis igen - för första gången på 3 veckor. Och han var inte ledsen - bara glad! Hurra! Min stora, fina Nilsen! Jag är så stolt över honom - han är en ädel riddare!
BosseBus är jag också riktigt stolt över idag! Somnade fin fint vid 21:00 igår och sov ända till 03:50 - wow! Vaknade sedan vid 6 tiden igen och sedan vid 7 igen. Massor av gas i lilla tjocke-magen. Men shit vad najst att få sova så länge i ett sträck! Hoppas detta är en trend och att Bosse insett att det är bättre att sova läääänge innan han behöver äta - haha! Han blev ju 6 månader igår (men åh vad tiden gått fort - otroligt att han redan är ett halv år och sitter helt själv och bara är så underbart gosig) Han insåg då i mogen ålder att man kan sova längre pass än 1-2 timmar - så kanske är det det!
Idag fixar jag här hemma (samtidigt som Renata är här och städar åt oss - underbart!). Jag har pratat med Försäkringskassan om föräldrarpengen (what a joke - de där pengarna jag får ut pga att vi bodde i UK innan Nilsen kom är ett skämt. Sparar dem så får J ta ut dem som pappa dagar på sin lön istället. fatta, han kan i direkt anslutning till sin uppsägning ta ut typ 2,5 år med pappa peng ... inte illa! Längtar ... ), jag har satt på en tvätt och jag har försökt få tag i arkitekten angående sommarstugan. Snart dags för Bosses lunch (morot, palsternacka, potatis och lite kokt skinka - mmmm ... går bättre och bättre med maten för honom, bättre med hemmalagat i alla fall. Men mammas mjölk är tydligen fortfarande oslagbar) och sedan ska jag träffa Tina och käka lunch på Salinos - nu ska de äntligen få sina presenter som legat här sedan Hanna föddes och Lucas fyllde 3) Sedan dags för hämtning av Nilsen (längtar lite efter honom :: PRINSEN).
Helgen! Vi har verkligen haft en super helg! Tvättat, vikt & sorterat in all tvätt (6 maskiner!!!) och storhandlat. Sedan har vi hunnit med en middag hos M & K (biffarna var super - måste ju varit fel på lammet, eller?) och igår eftermiddag var Maya här med sin mamma och pappa på middag. Jakob lagade världens godaste middag med förrätt, långkok och hela kittet. MYCKET GOTT! Och trevligt! Synd bara att helgen går så snabbt ... nu är det ny vecka med rutiner igen! Ganska trist men ganska skönt. Håll tummarna för oss att inga baskilusker hittar hem till oss nå´t mer - ALDRIG MER! Well, well ...
Ha en bra vecka! ♥

1 kommentar: