onsdag 18 mars 2009

SOLSKEN

Idag skiner solen och livet känns lyxigt! Hoppas verkligen att våren är här för att stanna nu ... allt känns så mycket ljusare då!

Vi har varit hos prällen för att prata om dopet (heeeelt waste of time, tyckte min käre make) så nu är det avklarat. Dop nästa söndag i Matteus kyrkan. Så är det gjort! Bo Filip Burell - vår lilla gláskit!

Och hur gick det för Nilsen på teatern - jo BRA! Den hade varit jätte rolig, handlade om kroppen och 'dom fastnade på stolen!'. Han hade varit lite skum till en början, men sittandes i fröken Evas knä så gick det alla tiders. Hade skrattat och applåderat. Kul!

'Lilla' BosseBus är en STOR kille. Han vägde i förrgår 8250 gr och var 66 cm. Nilsen vägde det när han var 9 månader. Hahaha! Men en sak som är underbart med BoBo är att han har bajsat helt själv varje dag denna veckan. VARJE dag! Det är ju helt fantastiskt! Jag är så lycklig! Hoppas, hoppas, hoppas att detta äe en vändning för honom och att hans mage börjat fungera nu. Jag håller tummarna stenhårt!

Vad har annars hänt? Jag har 'lekt' med Malin både idag och igår ... var en snabb sväng på Whyreds utförsäljning - men näe, det var alldeles för mycket kläder bara upplagda på bord - så näe, inte shopping i min smak. Hade gärna köpt ett par nya Whyred skor (eftersom jag älskar mina svarta, cool-kängor) men det var inga i min storlek. OCh inga riktigt snygga heller .. Bra för min plånbok!

Joooo - jag har ju köpt en ny vagn. Det fick bli en Bugaboo Bee (en svart) - deras nyaste vagn som sägs vara en cityvagn/resevagn. Då kan jag ha min lilla skrik-apa (han skriker så fort han inte sover i vagnen, och så fort han inte ser mig - han tror att mamma är borta då. Gullis!) vänd mot mig nu de kommande sommar-månaderna och sedan kan vi hade den som en resevagn. Toppen! Tyckte till och med min kära make ...

Dags att fixa klart middagen - grillade grill-marinerade kyllingklubbor, klyftpotatis och brunsås. Mmmm ... Jakob hömtar hem Nilsen från Maya - han stannade kvar en stund medan jag ändå bara skulle laga mat och lägga Bo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar