torsdag 26 mars 2009

Lunginflammation

Lilla hjärtat! Jaha - efter ett besök hos Dr Max (shit vad han är bra!!!) så visade det sig att Nilsen fått lunginflammation igen!!! Stackars honom - han har haft en riktigt tung höst & vinter.
Men nu vet vi i alla fall vad det är och han har fått nytt penicillin så redan imorgon ska det vända och han ska vara på bättringsvägen. Vi gick dit hela la familia så Bosse undersöktes också. Men han är bara go & glá kexchoklad ... hans hosta är vanlig hosta (kan ev vara någon slags mild astmahosta, men orsakad av förkylning) så inget att oroa sig för. Inget RS (so far) och ingen lunginflammation för hans del. Skönt det!

På vägen hem, efter vårt hundraelfte besök på apoteket i år, gick vi inom BK och handlade med oss lunch hem. Skönt att slippa fixa med det idag - och gott! Nilsen åt lite i alla fall och gladde sig åt sin Ironman som han fick i barnlådan. BosseBus fick jag i ca 5 teskedar Hipp-mat, great! Och päron/äpple purén den är god den ...

Nu kom Jakob hem från jobbet. Han är orolig för Nilsen, vill hjälpa till här hemma och så är han ganska risig själv. Han och Nilsen vilar i vårt sovrum, BosseBus sover i vagnen här med mig i vardagsrummet. Jag ska också vila lite i sköna soffan, läsa min nya Lantliv. Det är en så bra tidning, tycker jag. Det är ofta väldigt vackra ställen och mycket fina saker att titta på. Såg en fin utegrupp från Mio som jag minsann måste kolla in i verkligheten - påminner om Grythyttans vita (DYRA) serie ... Me like! Men jag hittade den inte på Mios hmsida, kanske har utemöblerna inte kommit än. Men hallå - det är ju vår - ja i alla fall i kaldern! Och snödropparna har ju kommit ... under snön! Mio har en del ganska fina saker - även om jag alltid tycker det när jag ser i inredningstidningar och sedan tycker jag inte det när jag ser dem i verkligheten. Ofta ser de ganska billiga ut. Men jag har hittat en ganska fin bokhylla/förvaringsmöbel till Nilsens rum - är lite sugen, ser bra ut på bild. Men vill se den först!


Jag är lite sur också kom jag på nu - min Bugaboo vagn skulle ha kommit vid det här laget, men så visade det sig att den skickades från Holland i tisdags. Hmpf! Så nu kommer den efter helgen. Jag vill ju ha den nu! Så Bosse kan få börja åka mit mig. Hoppas att han gillar det bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar