måndag 23 mars 2009

Indisk (som Nilsen kallar det)

Gud vad mycket fint Indiska har ...
Det finns hur mycket som helst som jag vill ha därifrån - och kalaspriser är det oftast. Det som är handgjort är oftast lite dyrare - men det är jag beredd att betala. Ska försöka få tag på denna fina fågelholk:


Sedan skulle jag också vilja ha deras superfina påskägg ... Påsk är ju en himla härlig högtid! Härliga färger - mycket godis - våren har (förhoppningsvis) kommit - man umgår med familjen - och man målar ägg. Mysigt! Jag längtar redan ... och min kära J ska ha hela påsken ledig. Hela veckan innan, så det blir totalt 10 dagar: Hurra för oss! Vi ska ta oss en tur till Smålands djupa skogar för att hälsa på momo & mofa. Har inte varit där sedan julen & innan dess var det i somras - innan BosseBus föddes. Galet! Jag som brukar vara hemma så ofta annars. Vi ska även ta oss en sväng ner till Skåne-land för att se oss omkring efetr områden som verkar trevliga - förslag någon? Letar efter en lagom stor by/stad där barnen kan leka fritt, nära till större stad, vackra omgivningar & helst en gammal skola/prästgård/fabrikslokal/liknande som vi kan totalrenovera och göra till vårt boende? Ska även passa på att hälsa på Ankan m familj - kul att träffa dem, 100 år sedan & vi saknar dem här upp! Nils pratar så mycket om Albin. De är hr i veckan så på torsdag ska vi leka - hoppas att Nilsen blir frisk bara! Så kul att få träffa lille Oliver för första gången ... lille sötnosen. Jag måste även hinna träffa lite vänner hemma i Ljungby. Har ju inte träffat Jessa på 1 000 000 år ... herre gud! BästisJessa ! Vi har mycket att ta igen. Sen vore det ju skoj att träffa alla kompisar där neer som fått barn nu under hösten - bl a Annika som har en liten grabb lika gammal som BosseBus vore det ju skoj att träffa. Men jag har alltid många önskningar och sedan räcker tiden aldrig till till allt jag vill ... mamma & pappa är ju de som jag älskar umgås med när jag/vi väl är hemma - för jag saknar dem hela tiden .

Passar på att surfa lite medan kidsen sover. BosseBus somnade efter läkarbesöket hos Dr Göran. Dra ner på dosen Laktulos löd rådet, så nu är det gjort. Om Nilsens feber inte är borta på onsdag ska vi komma tillbaka. Till och med Dr Göran tyckte det var lite tätt sjukdomarna kom ... men som vanligt tyckte han också attdet är normalt och att det kan vara så. Och enligt honom kan alla sjukdomar läka ut av sig själv - hur klarade sig annars barn innan penicillinet uppfanns??? Jamen herre gud - barn dog ju oftare förr ... Och angående att Bo inte vill äta mat så svarade han att det var absolut inte pga förstoppningen han haft; "det är bara att sluta amma honom helt så kommer han snart börja äta! Vi människor är däggdjur - förr eller senare är han hungrig och äter". Han måste glömt hur det är att ha små barn, eller? Hur mycket de skriker om de är hungriga och inte får det de vill? Ibland undrar jag faktiskt om han kanske ska gå i pension snart ... Men han är bra, oftast - i alla fall i teorin!

HOPPAS Nilsen blir bra snart - tycker så synd om honom! ♥ Lilla hjärtat! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar