fredag 9 januari 2009

4 månader ♥

Lill-Bo är 4 månader nu, fyllde det igår. Mitt lilla hjrtan! Tänk vad tiden gått fort. Känns som att han alltid funnits hos oss, men ändå känns det som om tiden bara försvunnit. Känns som om jag nyss kände första värken inför förlossningen, nyss han pep och låg och sov hela dagarna på mitt bröst, nyss han hade mini-mini storlek och nyss han var så ömtålig & liten - så mysig - och nu är han hela 4 månader. Stora killen. Han kan redan så mycket; han ser en grej han tycker ser spännande ut (det mesta är spännande nu), för dit handen och greppar den - för den sedan säkert till munnen och ser så nöjd ut. Han sitter stadigt i mitt knä och jag håller honom bara i hans små runda, mjuka, fina händer. Han drar sig upp från sittande till stående. Han vaknar med ett leende på dagarna och för sina små mjuka & tjocka fingrar mot mitt ansikte () och han pratar med oss i långa haranger. MEN, han sover som en skitkorv just nu. Kanske utvecklingen - eller kanske allt slem som sitter i hans tunna, små trånga luftgångar. Ja vem vet med ett sådant litet knyte?!

Nils har också blivit jätte förkyld igen, hostar som en gammal cigarr-rökande gubbe. Och näsan rinner. Men jag tycker ändå att han är piggare idag till humöret. Pappa var ju hemma ett par timmar på förmiddagen hos honom och tänk; en dagis-fri dag är glädje för honom ... suck! Andra barn vill inte vara hemma, längtar till dagis och sina kompisar. Men men ... det kommer, det kommer för honom också. Eller hur!?

Jag har spenderat hela förmiddagen på kvartersakuten, eftersom min hals har fått en inneboende - en svullen lymfkörtel på höger sida. Ont, ont i hela knoppen & kroppen och halsen gör mest ont. Trodde det kanske var halsfluss eftersom Cissi har det - men det fanns inga streptokocker att finna i min hals (fy för den dör stickan de för ner i halsen på en för att få tag på baskiluskerna!). Jag fick även lämna en hel drös blodprover bara för att se om jag är frisk eller om värdena är lite svajiga. Jag är ju så trött HELA tiden och blir ju sjuk i ett, i ett, i ett. Buhu! Nu gäller det att bara kurera sig.


Sitter i soffan och njuter av lugnet - båda boysen sover. Lovely! Inte länge till, men lite. Ska sedan ta oss ut tror jag och handla på Melanders fisk vid Vasaparken. Den affären är ny och Jakob fick 300 i present kort där så det kan bli riktigt mumsig middag ikväll. Till skillnad mot lunchen vi åt idag: blodpudding till Nilsen & pasta med pesto för mig. Ibland blir det så!

Igår hade jag en riktigt bra dag, trots sovkoma. Att man kan påverkas så mycket av en veckas utebliven sömn! Förstår att man använder det som tortyrredskap! Malin kom hit runt halv 11 och fikade, sedan promenerade vi ner till NK som börjat sin REA - big time. 50% på allt. Så 4 saker från mitt favoritmärke Hunky Dory fick följa med hem. Verkligen min stil, älskar det där lite slitna & ruffa men ändå eleganta och lite coola. Mmm, det är jag! Men nu har jag 4 par byxor i samma modell - i olika färger; bruna, svarta, oliv & vita. Very good eftersom jag lever i dem. Deras japankoftar slits också av mig. Så sköna kläder! Vill ha mer ... (och det är ju på REAn man handlar - heja småland!). Sedan gick vi till Blueberry på B. Jarlsgatan och käkade lunch; mums vad gott - och vad nyttigt. Tack snälla Malin för en rikigt mysdag! Gör vi om snart igen!!
Nu måste jag vila lite - före stormen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar