måndag 20 oktober 2008

Pappa dagar - äntligen!

Äntligen pappa dagar! Jakob kom hem i torsdags med ett leende på läpparna, om så trötta läppar! Han ska vara ledig hela denna veckan - HURRA! HURRA! För oss och framför allt för honom, han är så trött efter allt slit under finanskrisen. Skit samma att det är historia, who cares. Man måste må bra också ...
Nils blev så glad när vi berättade att vi skulle tillbringa hela helgen & hela nästa vecka i stugan. "Då ska du ha dina inte-jobbarskor va?" Det är vilka skor pappa har på fötterna som avgör om pappa jobbar eller inte. Haha!

Tyvärr fick vi en riktigt dålig start på denna efterlängtade ledighet. Jag blev råsjuk. Började med låsning i bröstet som gav 39,8 i feber ... som tur var tog Eila emot mig på sjukgymnastiken och rygg/bröstben fick sig ett knäck. Skönt! Kände mig bättre fram mot kvällen och på lördagen åkte vi ut till stugan - pang! 40 graders feber igen och rå dålig! Mitt högra bröst började dessutom värka på ett mystiskt vis, inte som mjölkstockning - men ont, ont, ont! Vi var helt enkelt tvungna att åka hem igen - in i bilen med allt. Och Nils blev helt förtvivlad! Ville stanna i stugan och mysa! Plutten ... "Dumma mammas sjuka!". Väl hemma igen var febern nere på 38 igen - what? Men jag var helt slut. Och bröstet gjorde såååå ont så jag höll på att dö!

Igår ringde jag vårdguiden som tyckte att jag med hela min historik skulle åka in till Sabbatsbergs Närakut. Åh nej, inte ännu en akut! Efter 1 timma i telefon-kö så fick jag en tid vid lunch och eftersom Nils och pappan tagit bilen till bion (Lilla Syster Kanin & Den vilda bebin - de var tvungna att göra något skoj eftersom Nilsen var så besviken över stugans snabba visit) tog Bo och jag en taxi dit. Jag måste säga: WOW vilket kanon ställe!!! Tack underbara personal och tack för att det inte fanns några andra supersjuka människor som satt och spridde äckliga bakterier överallt. Det visade sig i alla fall sig vara MJÖLKSTOCKNING trots att jag inte har knölar (förmodligen inflammerat i gångarna) så nu är jag på penicillin igen och fick en annan medicin som man sprayar i näsan 5 minuter innan amningen. HOPPAS HOPPAS HOPPAS jag blir en ny super jag nu - NU!!!

Måste nämna: Nils stora intresse just nu är bokstäver, att klura ut vilka ord som börjar på en bokstav. Vet inte om det är kexen som hjälper till - ja han har fullkornskex som är bokstäver som man tar en i taget och så säger vi vilken bokstav det är och så gissar han vems namn som börjar på den bokstaven t ex. Han är superduktig! Ska köpa bokstäver i trä så han han börja skriva ord och lära sig alfabetet. Coolt!

Längtar tills vi alla kan vara friska och mysa tillsammans. Som 4 i familjen ... finns hopp nu när man är på medicinering igen!
Nu ska jag skicka email till Familjedoktor Göran (han är TOPPEN!) och meddela min situation och se vad han säger. Imorgon får Nilsen gå på dagis och jag ska till BVC med Lill-Bo för rutin läkarkontroll ... då får nog Lill-Bo träffa Göran också.

Nu en varm dusch, vila och pumpa ur lite så man mår bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar