onsdag 8 oktober 2008

Namnsdag: NILS ... Vilken solig dag!

Idag grät inte Nils när jag lämnade honom på dagis - hurra! Vi pratade i o f sig om att det är hans namnsdag idag: NILS! Och han fick önska sig något av mamma - gissa vad svaret blev: "Mamma det vet du väl? BILAR - alla slags bilar, röda, blå, gröna, gula, snabba, jeepar - ALLA BILAR! Men BMWpolisbilen är inte så bra, kanske en BMWjeep kanske - en röd, eller kanske blå ..." Gud vad han är underbar!
Han knorrade så klart här hemma om att han INTE ville gå på dagis.
Så jag frågade vad han vill göra då?
Nils: "Vill bara sitta hemma med mamma i soffan med schutta och tutten och kolla tv."
Mamma: "Jaja - men det kan man ju faktiskt inte göra hela dagarna Nils!"
Nils: "Jo mamma, man kan det! Och är såååååå bra!"
Well, somliga gillar att vara SOFFPOTATISAR! Haha!


Jag har varit och uträttat lite ärenden. Hittade nya dagis jeans till Nilsen - pösiga och stora som ska rymma långisar nu i vinter och med dragsko där nere - very najs! Och till Lill-Bo har jag hittat en snutte - men jag vill hitta en lite större. Hittade dessa fina snuttar på http://www.geggamoja.com/ - men de är bara 40*40 cm. Kanske räcker? Är ju van vid Nils stora schutta. Dessutom bytte jag en Geggamoja mössa till Nilsen - bytte Po.P saker som Bo fick vid födseln som var lite tokiga storlekar och passade på att köpa vinter vantar till Nils OCH en p.j. och en pippitröja (så underbar). Nu får det vara köp stopp ett tag.


Och de ringde från DAGIS - Nils har somnat för första gången på läsvilan. Kors i taket, fjong i medaljongen! Han måste vara sjuk! Och mycket riktigt - när jag nu just satt en latte framför mig, nya Lantliv och Lill-Bo sover så ringer de och säger att Nilsen vaknat efter en timma och verkar vara risig - vill ha sin mamma! Klockan 14:00 --- lååång dag detta blir Lill-prinsen som har namnsdag och allt ... Måste rusa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar