torsdag 30 oktober 2008

Mitt ÖGA!

Hurra - har varit på en check-up på St Görans idag och är mycket lättad. Min infektion på näthinnan vid gula fläcken har gått tillbaka helt av sig självt. Tydligen kan detta problem uppstå vid en kraftanstränging som en förlossning, japp, för det ÄR det! Jag känner mig sååå glad och lycklig att jag slipper genomgå en ögonoperation, och framförallt att det inte gick så långt att jag fick en näthinneavlossning. Huh!

Vi lät Nilsen vara hemma hos momo idag - inget dagis alltså! "Men mamma - är det fredag idag? Ska jag inte gå till dagis? Får man äta glass då, va?" Hmmm, jag har uppfostrat ett rutin-monster! RUTINER det är nästan samma sak som Nilsen. Men han trivs ju med det så why not?
Momo och Nilsen gick till Vasaparken efetr lite play-do lek och lek med bondgården. Den har gjort en stark revival nu. Kossor och grisar och elefanter och noshörningar samas med traktorn och annat som han hittar i sina leklådor i de fina hagar han bygger med hjälp av staketen.

Jag passade på att gå inom HM och byta mina amninglinnen eftersom jag trodde jag kunde ha stlk M, hmm, inte ens mina Dollysar kunde ha M. Konstigt! Hittade istället strumpor i glada färger och i barnstorlek (hihi, minijag har ju storlek 34-36 så det får inhandlas på barnavdelningen). Nu ska jag dock inför vintern försöka hitta ullstrumpor (whool) för de gör att man inte frysr om de små fossingarna. Handlade 5 par ullisa till Nils på Po.P igår, jisses, muchas dineros! Men håller han sig varm med det så är det ju fab!

Jag hittade dessutom ett par söta Woodolls till Nilsen och Lill-Bo. Lill-Bo ska få ha sin på vagnen och Nilsens ska få hänga i hans nya "sak-snöre" som jag hänger upp idag på hans vägg. I klämmorna som sitter på bandet kan vi hänga kort han får, kort på honom, saker som är roliga och jaá varför inte en Voodolls?

I eftermiddag ska vi på rutin 2,5-3 års kontroll på BVC med Nils. Spännande för vi har ju inte varit där på 100 år känns det som. Lill-Bo får hänga på!

BUHU - mamma/momo & Cissi åker hem till småland idag! :-(
Riktigt ledsamt! Det som har varit så mysigt att ha mamma här, sällskap hela dagen, hjälp här hemma och med barnen. Nu är man tillbaka i vardagen igen och det känns riktigt deppigt. Shit, jag måste börja tänka positivt! Vi har det ju hur bra som helst! Men kanske är det snart dags att flytta till skåne och njuta av frisk luft, ingen stress och liksom börja om!? Men å andra sidan kommer jag sakna alla kära vänner då ... så njae, kanske inte rikigt redo än! Jag ska bara leva i NUet, det är det man ska, och njuta av det man har! Carpe diem! (filosofiskt, haha!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar