onsdag 3 september 2008

Utflykt med Dagis

Först måste jag ju skriva en rolig sak som Nils sa i duschen igår: "Det är ju fruktansvärt!" Va? Var har han fått det uttrycket ifrån - och hur använder han det ordet? Hahaha - ibland bara poppar det upp saker ur honom. Fröken Eva berättade att han hade sagt "Fy F*N" igår på dagis!! Ääääh - not so good! Hon hade i o f sagt fy för fasiken och det triggade väl honom. Måste vara från pappa Jakob!!!

Idag har vi haft en händelserik dag. Vi har varit med dagis på Stora Skuggans 4H gård. KUL! Vi förberedde matsäcken redan igår - gissa vad Nils skulle ha med sig att äta: Japp, Panncakes! Så det var bara att ställa sig igår kväll och steka pannkakor i stora lass. Tyvärr hade vi inte världens lycka med vädret - regn & grått. Men efter lunch klarnade det upp och blev riktigt varmt och soligt. Jag lämnade av Jakob & Nils och sedan åkte jag til Danderyds Sjukhus för att kolla upp min urinvägsinfektion - eftersom MVCs läkare inte skulle vara där förrän på fredag. Jag fick träffa en jätte trevlig barnmorska som satte sådan där maskin på magen så man kan följa hjärtljud och sammandragningar. Allt såg så bra ut. Sedan fick jag träffa en äldre kvinnlig läkare som var jätte bra hon också. Stickan hade inte gett utslag så vi skickade provet på odling och på fredag får jag veta om jag ska äta mer antibiotika eller inte. Känns skönt att ha varit där! Bebis-Brandis mår kalas! Det är VIKTIGAST! Även om det är najs att jag mår bra också.
Väl tillbaka på Stora Skuggan så hade de redan ätit lunch och lekte på en stor äng. Nils hade jätte skoj och sprang och busade med de andra barnen. 3 äldre tjejer busade med honom - han både gillade det och tyckte de var lite jobbiga tror jag ... Sedan fick de åka häst och vagn ... Hästen Pirat drog runt på ungarna i 2 omgångar. Vid det här laget var Nilsen rejält trött, så han fick åka den första turen runt området ochs edan åkte vi hem för läsa & vila. Skönt för mig också.

På eftermiddagen hann vi med lite målarfärgs-målning innan vi gock till parken för att leka med Ebba & Tea. Bus-bus-bus! Hem och lagade kokt lax och potatis mos - det gillar Nils och åt som en tok. Första gången på länge som han äter mycket till kvällsmaten. Kul! Fisk-killen!
Nu ska jag softa i soffan - låta magen vila. Känns lite ansträngd. Hoppas vi får Nils nya Gucio skor på posten snart - vann dem på Tradera för ett mycket bra pris! Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar