söndag 31 augusti 2008

Skansen - roligast med bilarna!

Vilket slut på veckan det blev. I fredags när jag skulle lämna Nilsen på dagsi gick det inte - han var JÄTTE JÄTTE ledsen och bara grät tröstlöst. "Jag vill inte vara här mamma!" Mitt hjärta höll på att spricka. Jag stannade kvar och var med på samlingen, men inte ens efter det blev det bra. Han var fortfarande jätte ledsen. Och jag också. Tillslut sa jag hej då (på fröken Evas inrådan) och gick ifrån min gråtandes lille plutt-unge. USCH! Efter ett tag ringde fröken Eva som sa att nu lekte han och var ok igen. Blev tokigt vid avskedet efetrsom jag & Eva stod kvar och pratade när han sprang in, så han kände sig nog ensam & lämnad. Malin och jag kollade in jeans till henne och till Nilsen. Jag hämtade honom direkt efter lunch (de fick glass till efterrätt, mums)och så mös vi hela eftermiddagen. På kvällen åt vi kantarell-mackor på Gateaus underbara surdegsbröd! Mmm'mmm ...

Igår åkte vi ner på stan för att kolla ut lampor till köket. Väljer mellan ett par danksa lampor som heter P2 i nyproduktion (vita) eller kanske ett par från 'Gamla Lampor' som är från typ 30-talet. Svårt val - så det blev inget avslut! Till Jakobs förtretelse ... Vi åt lunch på Muffin Bakery (behöver INTE besökas för mat - dock för deras goda muffins). Nils fick pannkakor - lycklig kille! Hem och vilade innan vi träffade hela familjen Meijer i Vasaparlen och fick kul lek hela eftermiddagen i solsken, men brrr vad kallt.

Idag har vi varit på skansen med Nilsen. Han var mest intresserad av de få karuseller de har. Han klappade getterna, och kollade in marsvinen - men bilarna som man kan köra var ROLIGAST! Cissi & Maya med familj var också med - trevligt!

Vi har vilat och nu vet vi inte vad vi ska göra - gå och handla kanske ... inför veckan! Pizza (hemlagad) ikväll. Jag mår inte så bra, tror urinvägsinflammationen kom tillbaka så fort penicillin kuren var slut - suck! Imorgon morgon (kl 8) ska vi göra tillväxtultraljudet. HOPPAS ALLT ÄR BRA med lill* bebben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar