onsdag 27 augusti 2008

Lill-Brandis är en LILL-PLUTT!

Igår var vi hos Barnmorskan Hélena, allt var ganska bra tills vi mätte magen. Då visade det sig att magen inte växt riktigt enligt sin kurva så nu får vi gå på ett Tillväxtultraljud - på måndag morgon. Det blir nog bra - men man blir ju lite orolig. Var dock förbi Ultragyn på Odenplan idag och de tyckte inte jag skulle oroa mig eftersom jag är så liten så kommer nog barnet inte växa så mycket till samt att det är i slutet och barnet kanske har sjunkit ner ordentligt inför förlossningen. HOPPAS att det är så!

Nils och jag gick till dagis i morse, klockan fem i nio. Var där innan nio - det är skönt att det ligger så nära!! Han var inte lika pigg på att gå dit idag, MEN väl där sa han bara "Hej då mamma!" och stack in - sen kom han på att han skulle kramas och pussas också. Gull-unge - min älskling!

Jag gick och åt frukost med Malin och hennes Ebba på Gateau - mums, vilka goda leverpastejsmackor de har, för att inte tala om deras vanlijfyllda sockerbullar - aaaah! Vill ha en NU! Tog en sväng inom Åhlens och köpte dvd filmen 'Rorrie' till Nilsen. Han har pratat om den jätte länge. En krok för disktrasan och vällingborsten med sugpropp blev det också. Åhlens är BRILLIANT! Inom Lindex och köpte en fin ekorre tröja till Nils och 3 par kalsipper. Sedan inom Statsmissionen och lämnade in en hel påse kläder som jag renasde ur min garderob igår. Varför sparar man kläder man inte haft på sig på typ 4 år??? Nu får någon annan skoj med dem istället - om någon nu vill ha dem! hahaa! På vägen hem kom jag på att Jakob nog inte parkerat om bilen. SUCK! Så det blev ett projekt! Och så ringde fröken-Eva och sa att Nilsen inte sovit på vilan. Jag bad henne om det för då ville jag komma och hämta honom så att han fick sova här hemma med mig. Jag kommer göra det på dagarna så att han får sin vila - för jag kommer INTE orka ha en gnällunge som vill sova klockan 5 på eftermiddagen. Hur ska man orka med det liksom? Vilka UNDERBARA pussar och kramar jag får när jag kommer. Han är som en liten klängapa runt min hals och säger "Min Mamma!" ... jag smälter - Nils är faktiskt VÄRLDENS finaste barn! (ja... jag vet, alla barn är det på sitt sätt)
Nu i em har vi läst spösaga, sovit, cyklat 3-hjuling till lampaffären så svamplampan fungerar i Nils rum, lagat spagetti & köttfärssås, lekt med play-doo och blåst upp ballonger som fiiiist iväg över hela köket... *asflabb*
Nu ska jag vila lite innan styrelsemötet kl 8. SUCK!
Btw - Nils rum har blivit såååå mysigt & fint. Den FULA gamla IKEA garderoben is a memory nu! Yeah! Så nu är det bara hans saker på riktigt där - med fina textilier och saker. Ska beställa en vägg-vynil-dekor ikväll. Tror kanske det blir någon av dessa:
Vilken tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar