söndag 24 augusti 2008

Gröna Lund - Vilket HIT!

Igår var det en riktig lyckodag för Nilsen. Vi var på Gröna Lund hela eftermiddagen och åkte massor av karuseller. Nyckelpigan var allra roligast! Den åkte han två gånger och var så cool. Inte rädd alls - fast att den gick ganska så fort! Han åkte även Veteranbilarna, Lustiga huset, Lilla Vikingagungan (2 ggr), Skrattkammaren och traditionella-snurra-runt-karusellen (tyvärr hann vi inte sno åt oss GIRAFFERNA). Han var så lycklig! När vi kom dit så glittrade hans ögon av lycka: "KARUSELLER! Mamma, pappa - Det låter ... " och väl därinne så kunde han knappt stå stilla av upphetsning. Vi började med veteranbilarna men han kunde knappt glädjas åt dem eftersom han ville till ALLA karuseller på en gång. Lillis! Och så fick han strips ...

Vi var där i 3,5 timmar, sedan åkte vi hemåt och åt en ok middag på Sthlms Matvarufabrik. När vi kom hem var det fullfart - men vi tog en snabb dusch, välling-ned-tempo i soffan och så saga. Då frågade jag Nilsen vad som hade varit bäst på Gröna Lund. "Jaaa, Nyckelpigan & Strips!" Tänk vad barn gläds åt de små sakerna - en liten påse strips - det var lycka! Hahaha!

Jag mår faktiskt lite bättre efter att jag fått Kåvepeninet. Ja, för Hélena ringde mig äntligen i fredags (undrar om hon såg mitt blogg-inlägg? för hon ringde direkt efter att det var publicerat) och berättade att jag hade en del bakterier i urinet och var därför tvungen att äta en kur penicillin igen - och så skulle jag få dropp med antibiotika under förlossningen mot GBS??? Nu blev jag lite orolig - men det står att Kåvepenin brukar bota GBS vid samtliga fall och att droppet gör att infektionen inte ska överföras till Brandis. Alltid är det något man kan oroa sig för! (http://www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/streptokocker-grupp-b/)

Idag - söndag - ska vi rensa våra garderober - solen skiner så en runda ut måste vi ta. Kanske beställa Stokke säng till Brandis så kidsen får varsin likadan säng! Inköp av lite blommor så vi får färgklickar här hemma i lägenheten. Vad man vill 'boa' när man är i slutskedet av sin graviditet ... och så är man ju lite hormon-känslig också ... Stackars mina killar!

Tror Nils märker att mamma är lite trött och tråkig, för han vill BARA vara med pappa hela tiden. och mamma får små nyp och slag hela tiden. "pappa, pappa, pappa!" Jag förstår, men tycker ändå att det är lite tråkigt ...

Nu kom maken och sa: Nu gör vi ett ryck! Städa upp rum för rum! Kom igen!" Bäst att nappa! Jag trillar av stolen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar