måndag 11 augusti 2008

Ögoninflammation

Vad kul med ÖGONINFLAMMATION och nässelutslag på armarna! INTE ALLS! Men de på vårdguiden säger att jag inte ska oroa mig, tvätta med vatten flera ggr per dag, byta handdukar och lakan och använda Noviform - så blir det nog bra om en vecka eller så! Suck!


Snygg är man ju också - och det blir ju bättre av att min kära man går och fnissar åt att jag ser koko ut!
Nu ska jag pluppa i lite till Noviform och dricka en liter Gaviscon, kanske ta en alvedon också, och så finns det kanske hopp för att jag kan somna. Imorgon ska vi till sjukgymnasten Kerstin och sedan ska jag till barnmorskan - Kerstin, eftersom Hélena fortfarande är på semster. Oh ja just ja, nu ikväll kom skåpet som vi köpte nere i Ljungby till Nilsens rum. Lovely! Vad fint det blev ... passar precis in i vår lägenhets stil. Och Nils såg chansen med en gång att fylla den med bilar - stort bilgarage, hmm, kanske inte riktigt syftet med den. Vi är nöjda med vårt köp!

Och kom på en rolig sak som hände häromdagen. Jag var tvungen att stanna bilen och gå ut och kissa på vägen tillbaka från Åkersberga, ja, då när vi var där med pappas rygg. Nils skulle ju så klart med mamma ut och kissa i busken. Han fick börja - just det ja, värst vad han var kissinödig! Klädde på honom igen och äntligen fick jag kissa, då tittar Nilsen på mig och säger: "Nämen mamma, du kissar ju med rumpan!" *asflabb* Jamen mamma har ju ingen snopp som du har att kissa med, så jag måste sitta ner och kissa. "Jaá mamma, jag har både snopp och rumpa. Men jag kissar ju med snoppen!" Han är så himla klok! Sedan plockade han några blåbär och så kunde vi åka nöjda vidare hem. Efter att han kastat sten på bilen - busunge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar