onsdag 16 juli 2008

Solsken

Vilken solig dag vi hade idag. Började med fågelkvitter och frukost i soffan framför barnprogrammen. Sedan satte vi igång och bakade banankaka (som blev hur god som helst), Nilsen hjälpte till och hade han fått välja skulle den innehålla 12 ägg - MINST! Medan kakan gräddades var vi ute och gav våra blommor vatten och kärlek. Nils trillade i vår metalltrappa (MÅSTE bytas ut) till altanen och när jag frågade var jag skulle blåsa ville han inte det alls - men skrek som en stucken gris. Det visade sig senare att det var snoppen han hade slagit i - han hade skrapat den så att det blödde. PLUTTEN!
Sedan packade vi ner våra saker & kakan och sprang (för det är det enda som Nils gör just nu - springer) ner till stranden. Strålande sol, hav och lugn. Vi lekte i sanden, fikade kaka och försökte fånga snabba små fiskar utan håv (lätt!). Sedan kom Jenny & co ner - Dylan sov tyvärr - men deras vän Mia med dotter Ebba 5 år var med. Så det var inte lätt att få med Nils hem för lunch och vila.

Vi somnade som 2 grisar och sov till 3. Skönt! Jag behövde också det. Har börjat sova dåligt om nätterna - vaknar 1 miljon gånger och vänder och vrider på mig. Usch! Men det är väl bara början på vad som komma skall!!

På eftermiddagen var vi nerbjudna på kubb. Jenny & Joe's tvärsöver grannar anordnade en eftermiddags-kubb. Vilket ställe de har - en sådan brygga vill jag ha! Nils kastade pinnar som en hel 'stor, stark, gubbe' (som han säger). Vi (lag dylan) kom 3:a tror jag - utav 6 lag ... KUL, för det var massor av barn som Nils försökte få kontakt med. "Hej, jag är Nils!" Han är så social - lill-fisen!

Hem vid sex och lagade köttebullar - Nils var med i 2 minuter sedan kom han på att han var trött och kollade lite tv istället. Helt OK efter en HEL dag ute i friska luften. Vi älskar alla 3 att vara här ute och livet känns så fritt. Man orkar liksom baka och laga mat och fixa - man får inspiration ... Nu längtar jag bara tills vi får nya väggar och tak och den underbara tapeten kommer upp här i solrummet.

Och jippi - vår padda är tillbaka - med två småpaddor ... Tjiiihooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar