tisdag 1 juli 2008

Solen är tillbaks


Idag när jag och Nils skulle åka ner till stan var det värsta BUSS STREJKEN! Hade tänkt åka ner till en köksaffär för att kolla in beslag till vårt kök, men jag har så mycket sammandragningar att vi fick hålla oss kring Odenplan istället. Vi besökte en annan köksaffär där som hade ett beslag som nog faktiskt kan fungera hos oss.

Sedan gick vi till Stadsmissionen - älskar deras butik här. Hittade 3 tallrikar till vår fina Rörstrands servis - värsta klippet! Nils han gå igenom alla leksaker som de har ... men det fanns inga roliga saker idag så vi gick vidare till Åhlens och 'Indisk' för att spana in lite saker till stugan. Hittade duktyngder på 'Indisk' och mattor till stugans altan. Blir KALAS!
Nils hittade som vanligt sin 'fantastiska' motorsåg på Åhlens - men jag kunde även denna gång avstyra honom från att gråtandes släpa med sig den till dörrarna ... "Men mamma, vill haaaa ..."

Att åka hissen upp och ner på 'Indisk' är så KUL - för Nils - kanske inte lika kul för mig. Och nu känner de som jobbar igen oss. "Hej Nils! Ska du åka hiss idag!" He,he,he! Tur att jag nästan jämt hittar något att handla där.

Vi fick med oss en god lasagne från CiaoCiao som vi skulle ha ätit ute på vår terrass - men Nils sa att "man ska äta inne i köket - inte ute mamma!" så vi fick äta inne i köket. Då åt han bröd och sallad - inget annat! Mer mat till mamma!

Nu sover han en stund och jag letar efter antika klädskåp på nätet - vill ha ett med stora glasdörrar till Nils/Brandis rum, för kläder och leksaker etc. Sedan behöver vi ett stort vitt klädskåp till stugan, så vi kan hänga in lite stug-kläder där ute. Och kanske ha sängkläder etc i. Får nog ta bilen i sommar och köra omkring och titta på alla Antik & Kuriosa butiker kanske.

Tror det blir en fika nere i Hagaparkens gröna gräs i eftermiddag. Sedan ska jag på Grands Mattias Dahlgrens Restaurang för avsmakningsmeny ikväll ... LOVELY! Sämre kan man ju ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar