fredag 4 juli 2008

Shit vad det är kul att CYKLA - och solen skiner ...


Vaknade och kände mig som en urvriden trasa. Min kära man var ute med kunder igår kväll och 'glömde' ringa/sms:a hem under hela kvällen, sen kom han hem glad i hatten klockan 03:15 och då hade jag inte kunnat sova på ca 2 timmar. Tror man blir lite nojjig av att vara gravid! Låg och tänkte på de mest fasanasfulla saker som kanske kunde ha hänt honom ... plus att jag hade så himla mycket sammandragningar.Har börjat oroa mig för att det ska sätta igång alldeles för tidigt. Tillslut när han väl var hemma och låg och vrålsnarkade på soffan så somnade jag. Imorse kröp Nilsen upp till mig vid 08:15 och så låg vi och mös och snackade lite. Han hade ganska mycket drömmar i natt & var lite ledsen så jag bad honom berätta för mig vad han drömt om. Då sa han: "Jo, det var en sån där, jaa vad heter det nu, jaá en sån där du vet - aah - jag kan inte komma på ordet! Jooooo - en sån där ELEFANT - med krokodilsnabel!" Gullis! Vi tog det lugnt och jag fixade lite hemma innan städerskan skulle komma idag. Hann röja ut lite i min garderob - så skönt. Har tänk göra det en längre tid. Nu hann jag i a f med 2 lådor - sedan ska jag vika ihop skjortor etc som jag inte kommer använda den närmsta tiden pga tjockmagen & amning etc. Sedan stack vi ut i solen - på med cykelhjälmarna och så swischade vi fram, tillsammans med Cissi, ner till Hötorget för att köpa lite nya blommor till våra blomlådor runt vår terass. Nils blev sååå hungrig så han var tvungen att äta två plommon, lite bigarråer och 10 jordgubbar - och sedan skulle han dricka vatten ur blomsterhandlarnas kran. TOKPELLE!Jag hittade mörkrosa/röda och ljusrosa jätte fina rosor som jag ska ersätta de sommarväxta pensérna med. Mmmm - rosor, det är vackert! Nils fick en egen blomma, en knallorange tantblomma i kruka, av torghandlarn. Finfin! Vi hann också med Bokskotten (Cissi ska på Matildas dop imorgon) och köpte vackra sagoböcker - och sedan cyllade vi vidare till Sirap för Aaaamerican Panncakes - yummie! Vad kul det är att cykla! Nils sitter och vinkar åt alla bilar som passerar och som stannar för att vi ska kunna byta sida. Mormor visade det en gång när en bil stannade för övergångsställe så nu tror han man vinkar åt alla bilar. Hem och vila - och då kom Jakob hem. Golfbanan var sagolik : Bro Hof! Synd bara att det inte gick bättre - så kan det gå när man fått en, kanske två öl för mycket innanför kavajen kvällen innan. Vi packade och stuvade in allt i bilen för att åka ut till efterlängtade stugan HURRA! Men - hur kan vi ha så mycket saker med oss ut varje gång!!!??? Var tvugna att sticka inom Arninge för att köpa glass och färskt bröd - gå på systemet (vin till födelsedagsbarnets middag imorgon kväll) - köpa litervis med Gaviscon (till tjocksmockan, usch vad jag har halsbränna!) - och sist men inte minst en glass till Nilsen. Han älskar Twister, men de hade bara Diplomglass (?), så han fick en 'Skruven' = vääärldens största isglass. Gissa om han var lycklig! Nu är vi här : UNDERBART! Alla blommor har växt så det knakar och tomten börjar faktiskt likna något riktigt vackert. Nils är lycklig i sin säng och längtar efter att det är LÖDÁ imorgon - GODIS! Synd att mamman måste hålla igen på sådant nu! Nu ska jag nog göra lite marängswiss och glo med trötta-mannen på tv innan vi båda somnar skönt - framför tv:n - SÅKLART!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar