fredag 11 juli 2008

Tillbaks i asfaltsdjungeln ...

... lite trist men samtidigt ganska skönt att vara hemma och kanske få lite ordning på saker och ting i lägenheten. Kul att mamma och pappa fortfarande är kvar - tror de åker på söndag/måndag.

Dags att sätta igång med tvätten. Eftersom vi inte har nåågon tvättmaskin där ute måste vi släpa med allt hem, mindre kul. Så nu körs tvättmaskinen i stora lass. Råååå-tråkigt! Allra tråkigast är att allt måste hänga här i lägenheten och torka. Men skönt när det är torrt, vikt och undanplockat på sin plats. Någon husmor är jag INTE!!!

Imorse innan vi åkte in till stan gick jag förbi grannarna och sa hej då. Deras semster är slut och de har gjort underverk med den gula stugan på höjden. De visade mig den invändigt, och nu är jag sååå glad att vår stuga blev vår - för vår är så öppen och fin nu efter vår stora renovering. Hon visade oss även ett litet fågelbo på deras tomt där en liten fågel lagt ägg och nu satt 4 små pippi-bebisar där och såg lite rädda ut. så söta! Nils blev alldeles till sig och ville ge dem gräs - han satt så där sött på huk och bara tittade. Prinsen!

Hej då stugan för denna gång - vi kommer snart tillbaka - på tisdag eller måndag kväll tror jag!
Hurra!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar